Pogány Induló szervezete kis híján felmondta a szolgálatot

2024.11.02. 11:17

Új dallal és klippel jelentkezett a napokban Pogány Induló. Megnyílt a szócsap, az őszinteség kibukott, a rapper levetkőzte félelmeit, és a legsötétebb pillanatait idézte fel a kisfilmben. Az EGY/KETTŐ egy ötperces videoklipbe csomagolt kétfelvonásos dráma – se nem komédia, se nem tragédia, egy kicsit mégis mindkettő. 

„Nekem ez nem egy sír vagy egy halált szimbolizáló valami, hanem egy gödör, amiből ki kell másznom” − elemezte Pogány Induló szeptemberben azt a bizonyos – a klipben 1 perc 17 másodpercnél látható – baljós jelenetet, amelyről korábban az Instagramon is posztolt.

A rapper hónapokkal ezelőtt beharangozta az új zenét és klipet, az EGY/KETTŐ végül 2024. október 30-án került fel a zene- és videómegosztókra, azóta pedig több mint félmillió megtekintésnél jár a YouTube-on.

Megírta a megírhatatlant

Pogány Induló mögött nehéz időszak áll, erről a közösségi médiában, valamint lapunknak is nyilatkozott. Akkor úgy fogalmazott, nem is a függőséggel, sokkal inkább a mentális túlterheltséggel kellett megküzdenie. Úgy érezte, hajtják, mint az igáslovat, sok a koncert, sok a buli, egész egyszerűen meg van reccsenve.

A 19 éves rapper besokallt, a teste pedig kis híján felmondta a szolgálatot.

Ennek a (majdnem) tragikus időszaknak állít emléket az új produkcióban. Nemcsak a dal szövegéből, de a klipből, a vizuális történetmesélésből is kristálytisztán kiolvasható, hogy mekkora lehetett a baj. 

A kommentelők zöme látszólag zabálja az új trekket, de többen továbbra is aggódnak Pogány Induló egészségéért. Egyesek szerint az EGY/KETTŐ egy segélykiáltás, hiszen kemény, aggodalomra okot adó mondatok hangoznak el benne:

Hívja a menedzser a 104-et

Még egy rohamot kapok a mentőben

Ez már nem játék

Miér' hallom folyamat a fejembe, azt hogy »Megdöglesz!«

Egyelőre tudom, nem halok meg

Mégis tesó, úgy érzem megtörtem, megtörtem...

Az összművészeti alkotásként is értelmezhető, több szálon és idővonalon futó, egyszerre fiktív elemekkel teletűzdelt, ugyanakkor valós képekkel is operáló kisfilm rendezője Büki Balázs, operatőre M. Deák Kristóf.

A klipre nemcsak a narráció szempontjából, de a látványvilág terén sem lehet panasz, hiszen olyan képek és vizuális metaforák sorozata csapódik az arcunkba, hogy csak fogjuk a fejünket, a klip ráadásul jobban van megfotózva, mint a hazai filmek 99 százaléka...

Bár a klip súlyos témákat boncolgat, sokkal több egy megénekelt riogatásklaszternél: van benne utalás a tavaszi MVM dome-os koncertre, egy tiniszerelem lezárására, a család és barátok fontosságára, na meg a sztárélet extremitásaira is – negatív és pozitív értelemben egyaránt.