Nagy nap ez a szegedi trolik történetében
Az országban Budapesten kívül csak Debrecenben és Szegeden utazhatunk trolibuszon. Utóbbié az ország második legnagyobb hálózata, mert ott a debreceni öttel szemben hat vonal van. Az első szegedi troli épp 38 éve, 1979. április 29-én indult.
Ahhoz képest, hogy hat vonal van, elég színes az állomány: hét különböző típusú troli rója az utakat, összesen hatvan darab.
Az állomány javát a Skoda adja: 39 közvetlenül a cseh gyárból jött, további 13 Ikarusszal közös koprodukcióban készült. Hat a Mercedesé, 1 a Volvóé, egy pedig SZKT-ARC Tr187/TV.EU típusú.
A trolibuszközlekedés Nyugaton a 30-as években dívott, az 50-es években azonban ott leépült, míg a Szovjetunióban ekkor kapott nagy lendületet – a világ leghosszabb trolibuszviszonylata a Krím félszigeten van, Szimferopoltól Alustáig fut, több mint 70 kilométeren.
Magyarországon volt a világháború előtt, mutatóba: Óbudán, 1933-tól 1944-ig. Ezután 1949-ben már szovjetkonform trolibuszozás indult, ezt őrzi a mai napig a Sztálin születésnapjára emlékezve 70-essel indított első háború utáni budapesti trolibusz.