Nagyon berágott a Lidlre a cseh katolikus egyház
A marketing iróniája, hogy a Lidl üzletlánc pont azzal kavart óriási vitát Csehországban, hogy el akarta kerülni az óriási vitákat. A német diszkontlánc görög heteket tartott az országban, ahogy több más országban is (többek között Magyarországon is), az erre külön csomagolt termékein pedig a Szantorini templomai láthatók.
Ettől pedig Prága érseke, Dominik Duka eszméletlenül kiakadt, olyannyira, hogy az ügyben levelet írt Görögország cseh nagykövetének, amelyben azt írja, hogy Görögországnak el kellene utasítania, hogy így jelenik meg gyroshúsok és burekek csomagolásán.
Az érsek szerint a keresztek retusálása példátlanul erkölcstelen dolog, és azzal fenyeget, hogy nemsokára nemcsak a templomok képeiről szedik le a kereszteket, de a templomok tetejéről is. Az érsekhez a cseh földművelésügyi miniszter, Marian Jurecka is csatlakozott, aki ugyanakkor a rádióban azt mondta, mindenki döntse el maga, hogy szeretné-e támogatni a Lidlt a vásárlásával, vagy sem.
A Lidl cseh marketingese azzal védte az élelmiszerláncot, hogy a belső policy szerint nem tesznek vallási jelképeket a csomagolásokra, hogy semmilyen vallású vásárlót ne idegenítsenek el a termékektől. A Zuzana Hola szóvivő ezenkívül leginkább mosta kezeit, mondván, hogy egy nemzetközi kampányról van szó, nem Csehországban tervezték a csomagolást.