Kamionon jön január közepén Magyarországra a tram-train prototípusa
A gyártó Stadler tájékoztatása alapján már csak egy fél hónapot kell várni Magyarország első vasút-villamosára. A tervek szerint már jövő ősztől Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő dízel-villamos hibrid akár százzal is zúzhat, jelentősen csökkentve így a menetidőt a két város között.
A 001-es ügynökről most a MÁV rántotta le a leplet: a 37 méter hosszú, 70 tonnás jármű részletekben érkezik majd kamionokkal Valenciából Szentesre, ahol a végszerelést végzik.
A nagyrészt alacsonypadlós és akadálymentes CityLink járművek Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekednek majd a főpályaudvartól Rókus vasútállomásig, majd a 135-ös Szeged–Békéscsaba vonalon tovább Hódmezővásárhelyre. Itt a Népkert állomásnál térnek le a nagyvasúti vonalról, és villamosüzemre váltva a városon át mennek a helyi vonatállomásig.
A tram-train vonalán közel négy kilométeres egyvágányú villamospálya épült Hódmezővásárhelyen hat megállóval (a már említetteken kívül a Strandfürdő, Hősök tere, Kossuth tér és Kálvin János tér érintésével) és öt váltóval, amelyek segítségével az ellenkező irányba közlekedő szerelvények a megállókban ki tudják kerülni egymást (hasonlóképpen, mint ahogy a fővárosi fogaskerekű szerelvényei teszik).