Az 57 éves rekordot döntő verseny a Nagy Képben. Fifty-fifty, Irokéz, Vakapád és sok száz másik vitorlás az Index fotóin.
![Egy 70-s cirkáló, a hagyományos építésű hajók közül végül elsőként,
összetettben 11-ként befutó Irokéz készülődik a Kékszalag csütörtök
reggel 9 órás rajtjához.](https://kep.index.hu/1/0/310/3109/31096/3109614_95cf593ea5552d615d49df9bea81d2ac_wm.jpg)
Egy 70-s cirkáló, a hagyományos építésű hajók közül végül elsőként,
összetettben 11-ként befutó Irokéz készülődik a Kékszalag csütörtök
reggel 9 órás rajtjához. (Fotó:
Barakonyi Szabolcs / Index)
![Európa legrégebbi és legnagyobb tókerülő versenyét 1934-ben rendezték meg először.](https://kep.index.hu/1/0/310/3109/31096/3109628_4ace04f5ea9b7e0e9e2cb9c7463e76a7_wm.jpg)
Európa legrégebbi és legnagyobb tókerülő versenyét 1934-ben rendezték meg először. (Fotó:
Barakonyi Szabolcs / Index)
![Az indulóknak a Balatonfüred-Kenese-Siófok-Keszthely-Balatonfüred
útvonalat kellett teljesíteniük, a kiírás szerint szombat reggel
kilencig, azaz 48 óra alatt lehet érvényesen célba érni.](https://kep.index.hu/1/0/310/3109/31097/3109702_b486fdc7745123d3ac9c4389ad9d6362_wm.jpg)
Az indulóknak a Balatonfüred-Kenese-Siófok-Keszthely-Balatonfüred
útvonalat kellett teljesíteniük, a kiírás szerint szombat reggel
kilencig, azaz 48 óra alatt lehet érvényesen célba érni. (Fotó:
Barakonyi Szabolcs / Index)
![Idén - páros év lévén - többtörzsű hajók is indulhattak a viadalon.](https://kep.index.hu/1/0/310/3109/31096/3109620_1a7016cb629c9f28697a39317f791bda_wm.jpg)
Idén - páros év lévén - többtörzsű hajók is indulhattak a viadalon. (Fotó:
Szémann Tamás / Index)
![570-580 hajó - fedélzetükön összesen nagyjából 2900 résztvevővel - vágott neki a légvonalban 145 km-es táv leküzdésének.](https://kep.index.hu/1/0/310/3109/31096/3109638_145180f88c52853a7c393faac5f81911_wm.jpg)
570-580 hajó - fedélzetükön összesen nagyjából 2900 résztvevővel - vágott neki a légvonalban 145 km-es táv leküzdésének. (Fotó:
Barakonyi Szabolcs / Index)
![](https://kep.index.hu/1/0/310/3109/31096/3109692_5b9b7e87f395ce470010b068aab54eff_wm.jpg)
(Fotó:
Szémann Tamás / Index)
![Hat hosszan álltak fel a hajók a rajthoz.](https://kep.index.hu/1/0/310/3109/31096/3109642_70e80d095e4600804ceffe337484583c_wm.jpg)
Hat kilométer hosszan álltak fel a hajók a rajthoz. (Fotó:
Szémann Tamás / Index)
![Kilenckor dördült el a startpisztoly.](https://kep.index.hu/1/0/310/3109/31096/3109694_168ce8791ff283b459ae69abb7ad55c4_wm.jpg)
Kilenckor dördült el a startpisztoly. (Fotó:
Szémann Tamás / Index)
![](https://kep.index.hu/1/0/310/3109/31096/3109634_33f06c9b35c0cd3c86cea73aa175960c_wm.jpg)
(Fotó:
Barakonyi Szabolcs / Index)
![Rauschenberger Miklós és csapata halad a Szentkirályi Principessa nevű hajóval](https://kep.index.hu/1/0/310/3109/31096/3109668_17ca20c4aa1f21c9b7021c51ca81b5c9_wm.jpg)
Rauschenberger Miklós és csapata halad a Szentkirályi Principessa nevű hajóval. (Fotó:
Barakonyi Szabolcs / Index)
![A rendőrség, a sajtó, a csapatok drukkerei, a versenybírók és a mentősök is motorcsónakon követték a vitorlásokat.](https://kep.index.hu/1/0/310/3109/31096/3109696_c8e9f757a3a78483093f82ef6e5b7d19_wm.jpg)
A rendőrség, a sajtó, a csapatok drukkerei, a versenybírók és a mentősök is motorcsónakon követték a vitorlásokat. (Fotó:
Szémann Tamás / Index)
![](https://kep.index.hu/1/0/310/3109/31096/3109648_62eef8b490e05f4b0f80c03aa4ab32d1_wm.jpg)
(Fotó:
Barakonyi Szabolcs / Index)
![](https://kep.index.hu/1/0/310/3109/31096/3109624_0bae391a01e36e27439cd16faf7a6e2c_wm.jpg)
Látkép Tihany felől (Fotó:
Szémann Tamás / Index)
![Forduló az alsóörsi strandon.](https://kep.index.hu/1/0/310/3109/31096/3109670_2f290e3e57047efd85da13c8c8b074ee_wm.jpg)
Forduló az alsóörsi strandon. (Fotó:
Barakonyi Szabolcs / Index)
![A Kelén turistahajó Kékszalag-néző túrán.](https://kep.index.hu/1/0/310/3109/31097/3109704_8aaa3c88225fb2d7dbed15d5ee9ee8e0_wm.jpg)
A Kelén turistahajó Kékszalag-néző túrán. (Fotó:
Szémann Tamás / Index)
![A modern többtörzsű hajók, rögtön az első félórában elváltak a bolytól](https://kep.index.hu/1/0/311/3111/31111/3111172_9efb2b408dbb5ba038ca6e476d4387ca_wm.jpg)
A modern, többtörzsű hajók rögtön az első félórában elváltak a bolytól (Fotó:
Szémann Tamás / Index)
![](https://kep.index.hu/1/0/310/3109/31097/3109706_babb3ff034c8deabbc77dcccc47f1898_wm.jpg)
(Fotó:
Barakonyi Szabolcs / Index)
![](https://kep.index.hu/1/0/310/3109/31096/3109656_2d7f98461e97543104ce96688f78a4e0_wm.jpg)
(Fotó:
Szémann Tamás / Index)
![](https://kep.index.hu/1/0/310/3109/31096/3109652_4c95d1f53f4cff47ec7d4f410732a15e_wm.jpg)
(Fotó:
Szémann Tamás / Index)
![Felhúzva a hátszél vitorla, avagy spinakker.](https://kep.index.hu/1/0/311/3111/31113/3111396_7b8615806b03a03fc6950e6557ec1760_wm.jpg)
Felhúzva a hátszél vitorla, avagy spinakker. (Fotó:
Huszti István / Index)
![Munkában a Rafficán.](https://kep.index.hu/1/0/310/3109/31096/3109676_1cd273a8238b7367ff6fc9eb6e2ab4ac_wm.jpg)
Mancsaftolnak a Rafficán. (Fotó:
Szémann Tamás / Index)
![Délután fél egy tájban...](https://kep.index.hu/1/0/311/3111/31113/3111390_b550d9b6cd408906d23aa758f08d834d_wm.jpg)
Délután fél egy tájban... (Fotó:
Huszti István / Index)
![](https://kep.index.hu/1/0/311/3111/31115/3111568_da27439fa6751abd2107a9fd0366cdf8_wm.jpg)
(Fotó:
Szémann Tamás / Index)
![](https://kep.index.hu/1/0/310/3109/31096/3109680_8236bf31c02bf89137b00eb06ffe6eb3_wm.jpg)
(Fotó:
Szémann Tamás / Index)
![A Sirocco 75-s cirkáló a legnagyobb klasszikus hajótípus a tavon. Társa a Nemere II. tartotta eddig a Kékszlag csúcsot.](https://kep.index.hu/1/0/310/3109/31096/3109662_f11de624046bca032a2815d5e5232b55_wm.jpg)
A Sirocco 75-ös cirkáló a legnagyobb klasszikus hajótípus a tavon. Társa, a Nemere II. tartotta eddig a Kékszlag csúcsot. (Fotó:
Szémann Tamás / Index)
![Viharral riogatták a részvevőket, de végül elmaradt.](https://kep.index.hu/1/0/311/3111/31113/3111388_80ca7030c885ea43b442c17fecb8a8ac_wm.jpg)
Viharral riogatták a részvevőket, de végül elmaradt. (Fotó:
Huszti István / Index)
![A siofóki forduló után.](https://kep.index.hu/1/0/311/3111/31113/3111384_18140f90db5dec46c282c07a23168104_wm.jpg)
A siofóki forduló után. (Fotó:
Huszti István / Index)
![Egy régi európa 30-as, a Vakapád fedélzetén. Ekkor futott be a győztes. A fedélzeten Wittmann Imre, Kovács Kálmán, Hoffmann Győrgy és Kovács Ádám.](https://kep.index.hu/1/0/311/3111/31113/3111394_061892ce3d0e37d9dbba14f0b172fed1_wm.jpg)
Egy régi európa 30-as, a Vakapád fedélzetén. Ekkortájt futott be a győztes. A hajón Wittmann Imre, Kovács Kálmán, Hoffmann Győrgy és Kovács Ádám. (Fotó:
Huszti István / Index)
![A Fifty-Fifty magyar építésű kétárbocos katamarán Józsa Márton kormányzásával 10 óra 34:15 perc alatt teljesítette a távot, és ezzel megjavította a Nemere II 75-ös cirkáló 1955-ben felállított 10 óra 40 perces rekordját.](https://kep.index.hu/1/0/311/3111/31111/3111174_e83777cf34ece6b69cff969f5821cabe_wm.jpg)
A Fifty-Fifty magyar építésű kétárbocos katamarán Józsa Márton kormányzásával 10 óra 34:15 perc alatt teljesítette a távot, és ezzel megjavította a Nemere II 75-ös cirkáló 1955-ben felállított 10 óra 40 perces rekordját. (Fotó:
Szémann Tamás / Index)
![A leggyorsabb egytestű hajótípus, a Balatonon ritka libera osztály egyik tagja.](https://kep.index.hu/1/0/310/3109/31096/3109690_2cd39b818329dd67438d68a64ea39713_wm.jpg)
A leggyorsabb egytestű hajótípus, a Balatonon ritka libera osztály egyik tagja. (Fotó:
Barakonyi Szabolcs / Index)
![A Vakapád Badacsonynál belesiklik az éjszakába, hogy aztán másnap fél 12-kor befussanak.](https://kep.index.hu/1/0/311/3111/31113/3111392_31ea51b5d66d6d17d884a2b1c37f0fed_wm.jpg)
A Vakapád Badacsonynál belesiklik az éjszakába, hogy aztán másnap fél 12-kor befussanak. (Fotó:
Huszti István / Index)
Rovataink a Facebookon