Az 57 éves rekordot döntő verseny a Nagy Képben. Fifty-fifty, Irokéz, Vakapád és sok száz másik vitorlás az Index fotóin.
Egy 70-s cirkáló, a hagyományos építésű hajók közül végül elsőként,
összetettben 11-ként befutó Irokéz készülődik a Kékszalag csütörtök
reggel 9 órás rajtjához. (Fotó:
Barakonyi Szabolcs / Index)
Európa legrégebbi és legnagyobb tókerülő versenyét 1934-ben rendezték meg először. (Fotó:
Barakonyi Szabolcs / Index)
Az indulóknak a Balatonfüred-Kenese-Siófok-Keszthely-Balatonfüred
útvonalat kellett teljesíteniük, a kiírás szerint szombat reggel
kilencig, azaz 48 óra alatt lehet érvényesen célba érni. (Fotó:
Barakonyi Szabolcs / Index)
Idén - páros év lévén - többtörzsű hajók is indulhattak a viadalon. (Fotó:
Szémann Tamás / Index)
570-580 hajó - fedélzetükön összesen nagyjából 2900 résztvevővel - vágott neki a légvonalban 145 km-es táv leküzdésének. (Fotó:
Barakonyi Szabolcs / Index)
(Fotó:
Szémann Tamás / Index)
Hat kilométer hosszan álltak fel a hajók a rajthoz. (Fotó:
Szémann Tamás / Index)
Kilenckor dördült el a startpisztoly. (Fotó:
Szémann Tamás / Index)
(Fotó:
Barakonyi Szabolcs / Index)
Rauschenberger Miklós és csapata halad a Szentkirályi Principessa nevű hajóval. (Fotó:
Barakonyi Szabolcs / Index)
A rendőrség, a sajtó, a csapatok drukkerei, a versenybírók és a mentősök is motorcsónakon követték a vitorlásokat. (Fotó:
Szémann Tamás / Index)
(Fotó:
Barakonyi Szabolcs / Index)
Látkép Tihany felől (Fotó:
Szémann Tamás / Index)
Forduló az alsóörsi strandon. (Fotó:
Barakonyi Szabolcs / Index)
A Kelén turistahajó Kékszalag-néző túrán. (Fotó:
Szémann Tamás / Index)
A modern, többtörzsű hajók rögtön az első félórában elváltak a bolytól (Fotó:
Szémann Tamás / Index)
(Fotó:
Barakonyi Szabolcs / Index)
(Fotó:
Szémann Tamás / Index)
(Fotó:
Szémann Tamás / Index)
Felhúzva a hátszél vitorla, avagy spinakker. (Fotó:
Huszti István / Index)
Mancsaftolnak a Rafficán. (Fotó:
Szémann Tamás / Index)
Délután fél egy tájban... (Fotó:
Huszti István / Index)
(Fotó:
Szémann Tamás / Index)
(Fotó:
Szémann Tamás / Index)
A Sirocco 75-ös cirkáló a legnagyobb klasszikus hajótípus a tavon. Társa, a Nemere II. tartotta eddig a Kékszlag csúcsot. (Fotó:
Szémann Tamás / Index)
Viharral riogatták a részvevőket, de végül elmaradt. (Fotó:
Huszti István / Index)
A siofóki forduló után. (Fotó:
Huszti István / Index)
Egy régi európa 30-as, a Vakapád fedélzetén. Ekkortájt futott be a győztes. A hajón Wittmann Imre, Kovács Kálmán, Hoffmann Győrgy és Kovács Ádám. (Fotó:
Huszti István / Index)
A Fifty-Fifty magyar építésű kétárbocos katamarán Józsa Márton kormányzásával 10 óra 34:15 perc alatt teljesítette a távot, és ezzel megjavította a Nemere II 75-ös cirkáló 1955-ben felállított 10 óra 40 perces rekordját. (Fotó:
Szémann Tamás / Index)
A leggyorsabb egytestű hajótípus, a Balatonon ritka libera osztály egyik tagja. (Fotó:
Barakonyi Szabolcs / Index)
A Vakapád Badacsonynál belesiklik az éjszakába, hogy aztán másnap fél 12-kor befussanak. (Fotó:
Huszti István / Index)
Rovataink a Facebookon