Nőket akarok, bármi áron
További Nagykép cikkek
Chris Verene visszaemlékezése szerint minél fényesebb jövőképet festettek a megvezetett lányoknak, azok annál több ruhadarabtól voltak hajlandók megválni. A kókler fotósok úgy belefeledkeztek a munkába, hogy fel sem tűnt nekik, hogy velük ellentétben ő nem a lányokat, hanem inkább őket fotózta – miközben úgy tett, mintha csak a fényképezőjét bütykölné egy kicsit.
A képekkel nem megszégyeníteni akart, csupán a jelenségre szerette volna felhívni a figyelmet, ezért végig arra törekedett, hogy később sem a fotósok, sem a modellek ne legyenek felismerhetőek. Éppen ezért a fókusz nem a lányok, hanem a férfiak testén van: a pocakokon, a szőrös lábakon, a kopaszodó fejtetőkön és az izzadtságfoltos pólóingeken.
Verene dokumentarista művészként hivatkozik magára. 15 éves korában kezdte dokumentálni a családját, majd tanulmányai miatt Atlantába költözött, ahol több zenekarban is zenélt. A Nirvana női megfelelőjeként emlegetett, Steve Albinivel is dolgozó DQE mellett a másik fontos együttese a Rock*A*Teens volt, amit Will Sheff, az Okkervil River frontembere utólag a kilencvenes évek legjobb rock and roll zenekarának nevezett. „Több jó lemezük volt, mint a Nirvanának, (egy kicsivel) okosabbak voltak, és többet kockáztattak, mint a Pavement, következetesebbek voltak, mint a Guided By Voices, és több jó daluk volt, mint a Galaxie 500-nak” – írta a zenekarról, amit idővel a kultikus Merge kiadó is felfedezett, így az aztán az amerikai indie egyik legfontosabb zenekarával, a Superchunkkal is koncertezhetett.
Időközben megismerte későbbi feleségét, a Puerto Ricó-i származású Ani Corderót, aki már szólóban is zenélt, majd együtt alapítottak zenekart, amiben többek közt a Calexico és Giant Sand tagjai is megfordultak. „Aninek dobosra volt szüksége, én pedig megőrültem érte, úgyhogy bármilyen zenekarba beszálltam volna a kedvéért” – mesélte Verene. Később olyanokat is bevettek a zenekarba, mint Eric Eble, aki a Half Japanese nevű, sokat hivatkozott barkácsindie zenekarban is zenélt, valamint Omar Little, aki a Why Do Fools Fall In Love című örökzöldet jegyző Frankie Lymon unokaöccse. A pár később New Yorkba költözött, ahol Verene-t az Artnet 2014 ötödik legizgalmasabb művészének is megválasztotta.
A képaláírásokhoz a csajozási tippekben verhetetlen Pua.hu bölcseleteit használtuk fel.
(Fotó: Chris Verene)
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.
Rovataink a Facebookon