A felesége, Balla Bek Mónika írta róla: "Nem fog több csodát elénk rakni. Nem szór elénk több kasírozott parfümös üveget, gyöngyöt vagy hangszórót. Nem helyez több régeteg a festményein egymásra és szemétből se készít már több csodát nekünk. De amit itthagyott számunkra, az több mint rengeteg. Termékeny művész, nyughatatlan lélek volt."
Miskolcon született 1967-ben, majd Budapesten tanult előbb a Kisképzőben, majd a Nagyképzőn végzett festő szakon, mindkét helyen Károlyi Zsigmond volt a mestere. Imádta a geometriát, de Vasarely túl vonalas volt neki, a nyomdatechnikában használt raszter tanulmányozása volt rá a legnagyobb hatással, mégis maradt a hagyományos olaj-váaszon technikánál, de egészen formabontó színekkel, témákkal és koncepciókkal.
Kemény szemmunkára kényszeríti a nézőjét - ezt írta az Artportal Braunról, és valóban, az itt bemutatott festményei mellett sem lehet olyan könnyen elmenni. A legtöbb festménye hatalmas méretben készült, szóval élőben még inkább lehet őket böngészni, hogy a különböző rétegeit, optikai csalódásait, kavargó formáit, beépített hibáit feltárjuk. Hallucilogénnek is tartották a képeit, és tényleg jojózni fog a szemünk, ha hosszan bámulunk egy-egy geometrikus, raszteres Braun festményt. És a címadásról se feledkezzünk el: a fura címek mindigis szerves részei voltak a tablószerű festményeinek, néha plakátokról kölcsönözte őket, néha utólag nevezte el őket, de az értelmezésben mindenképen segítenek ezek szavak.
Braun Andrást kedden búcsúztatták Budapesten, temetése szerdán lesz Miskolcon a Deszka temetőben.
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.
Rovataink a Facebookon