Bojkottba fojtott polgári indulatok
A cég vonta ki őket saját célközönségéből
A felhívásból kiderül, hogy döntésükhöz a Demokrata című lapban nemrég megjelent cikk vezetett. A Demokrata a kisebb példányszámú újságokban hirdető cégeket hívta fel, hogy megkérdezze: miért nem a Demokratában hirdetnek? A Westel válaszát idézve kiderül: a Westel nem tekinti célközönségének a Demokrata olvasótáborát. Emiatt döntöttek úgy - az egyébként a lapot olvasó és Westel kártyával is rendelkező - polgárok, hogy visszaadják kártyáikat a szolgáltatónak.
A társaság megkeresésünkre elmondta, hogy nem foglalkoznak politikával, hirdetéseik elhelyezéséről pedig szakmai alapon döntenek.
Bayernek az idősek iránti tiszteletlenség tett be
Bojkottfelhívásból jutott a Magyar Nemzet szombati számába is. A jobboldal egyik vezérpublicistájának tartott Bayer Zsolt szólított a Lay's csipszek vásárlása ellen. A szerzőt az idősek elleni tiszteletlenség késztette bojkottfelhívásra, amit a termék reklámjában tapasztalt: "Ne vásároljunk Lay's csipszet!" szólít fel cikkének végén Bayer.
A cég egyelőre nem döntött, hogy kíván-e lépéseket tenni a cikk szerzője, és a felhívást megjelentető lap ellen. "Egyelőre még nem szereztük be a cikket" - mondta az Indexnek Gótzy Miklós cégvezető.
A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségen érdeklődésünkre elmondták, amennyiben a bojkottfelhívás nagy közönség előtt, például újságban, fizetett hirdetésként jelenik meg, s a termék valamilyen tulajdonsága miatt szólítanak fel bojkottra, a hirdetést feladónak kell bizonyítania igazát. Ellenkező esetben - hitelrontás miatt - akár milliós kártérítésre is kötelezhető. Amennyiben véleményként jelenik meg a bojkottfelhívás, az érintett cég helyreigazítást kérhet, majd más retorziók is következhetnek.