További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
'Megszokott szín, új minőség' |
Segít a botos nyugdíjas
Az elsőn és utolsón kívül a hannoveri villamos összes ajtaja mellé babakocsi-matricát ragasztottak, de az ajtónyílás közepére tett kapaszkodót már elmulasztották kiszedni. A szűk helyen egy ember egyedül a legkisebb méretű babakocsit is képtelen felemelni az utastér szintjére. (Hogy a megálló az utastérrel egy szintben legyen, arra gondolni sem merünk.)
A válltáskásnak éppen abban a pillanatban szólal meg a mobiltelefonja, amikor a villamos beáll a megállóba. A közelben csak egy bottal járó mogorva nyugdíjas áll, ezért kénytelenek vagyunk őt felkérni a babakocsi felemelésére. A bravúr sikerül.
A villamoson veszünk észre egy másik piktogramot, amely önkritikusan a gyermekkocsival közlekedők segítségére szólít fel, és még arra is felhívja a figyelmet, hogyha a babakocsi fel- és leadása közben valaki nem áll az alsó lépcsőfokra, akkor az önműködő ajtó odacsukhatja a nyomorult kismamát a büdös kölykével együtt.
Előfordul, hogy rájuk csukja
"Autóbiá?" "Jó" |
A piros hetesen viszont két kocsi is elfér egymás mellett, így a Róna utcánál felszállt anyuka Roland nevű gyermeke különösebb nehézségek nélkül tudott kommunikálni Péterke nevű tesztgyermekünkkel. "Autóbiá?" "Jó" - beszélték meg egymás között a világ dolgait, de a Blaha Lujza téren véget kellett vetni a társalgásnak.
Hála a karóknak
A Dohány utcában és a környező kis utcákban a járdán parkoló autókra vadásztunk, de, hála a járdaszegélyhez kitett karóknak, akadálymentes volt az út egészen a belvárosi Magyar utcáig. Az utcának a Kossuth Lajos utca és a Károlyi-kert közötti szakaszán tilos a járdán parkolás, három autót is kerékbilincs tartott fogva. Tulajdonosaikat nem sajnáltuk, mert az utat eltorlaszolták előttünk, és csak a szűk kocsiútra hajtva tudtuk kikerülni a szabálytalanul parkoló autókat. A Károlyi-kert és a Kecskeméti utca között már semmi sem tiltja a járdán parkolást, ezt ki is használják az autók, elzárva az utat a babakocsival közlekedők előtt.
A Deák Ferenc téren metrópótlóra szállunk. A kocsit elég enyhén megbillenteni és már fenn is vagyunk a Volvo busz tágas utasterében. A cseppnyi fényűzés után a Népstadionnál a hazai viszonyokkal szembesülünk. A húgyszagtól bűzlő aluljáróba kézzel kell levinni a kocsit, habár a kettes metró felújítása során az állomásokhoz liftet is terveztek. Az más kérdés, hogy ezek a beruházás végén, öt év múlva lesznek beépítve, és addigra Péterkének kisebb gondja is nagyobb lesz az akadálymentes közlekedésnél.
Az utolsó megálló
A Megállóban gondoskodtak az akadálymentesítésről |
Nem is értjük, hogy a városban nap mint nap babakocsival közlekedő kismamák miért nem látogatják sűrűbben a helyet. A felesek jó árban vannak és külön kérésre a gyerek is kaphat egy deci jaffát.