További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Lassú és zörög
|
A fogaskerekű közönsége szinte kivétel nélkül turistákból állt, a végállomások közötti megállóknál - a Svábhegyen kívül - utasok nem szálltak le vagy fel. Az általunk megkérdezett utasok nem hallottak arról, hogy válságos állapotú kocsikban ülnének, ettől függetlenül nem bánnák, ha kevésbé rázna a szerelvény.
Nem veszik komolyan
A Fidesz közleményének alapja egy nem politizáló közlekedési szakmai szervezet, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) több helyen publikált véleménye lehet. "Nem kívánjuk pártok véleményét kommentálni. Jó dolog, ha valakinek a figyelmét felkeltette a probléma, mert a képviselőcsoportokra - mindegyikre - a lobbizásnál szükség lesz, de ez akkor is egy szakmai kérdés, aminek dolgozunk a megoldásán" - hárítja el a politikai kapcsolatot Dorner Lajos, a szervezet szóvivője. Szerinte a kocsi és a pálya harminc év alatt elavul. A járműpark és a biztosítóberendezés egyre gyakrabban hibásodik meg, és ezeket az eseteket nem veszik komolyan, mert a fogaskerekű-üzem a BKV-nál mostohagyereknek számít.
A VEKE javaslata szerint olyan alacsonypadlós fogaskerekű szerelvényeket kellene vásárolni, melyek a villamos pályáján is közlekedhetnének. Így a szerelvények a Városmajortól az 56-os és 18-as villamos pályáján a Moszkva térig járhatnának. "Ezzel a fogaskerekű nem elsősorban turisztikai látványosság lenne, hanem a hegyen lakókat is jobban kiszolgálná" - mondja Dorner, aki szerint ehhez a biztosítóberendezéseket is ki kell cserélni, hogy a kitérőknél ne kelljen perceket állni a szerelvényeknek. A VEKE a forrást is megtalálta, úgy vélik, hogy az EU-nál kötöttpályás tömegközlekedési eszköz fejlesztésére - megfelelő lobbizás esetén - 10-15 millió eurót lehetne lehívni.
Nem veszélyes
Klikk a képre! |
Vannak túlkopások
"Ha az autóján az index nem működik, az életveszélyes?" - teszi fel a helyzet érzékeltetésére a kérdést egy, az Index által megszólaltatott, névtelenséget kérő szakember, aki szerint az igazság a sötét színeket festő VEKE és a helyzetet rózsaszínben látó BKV álláspontja között van. A mérnök szerint ahhoz, hogy Magyarországon bármilyen vizsgálat meginduljon, "falra kell festeni az ördögöt", így a VEKE álláspontja érthető. Szerinte se a pálya, se kocsi nem életveszélyes, bár vannak "túlkopások".