További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Demszky Gábor főpolgármester szerdán arról beszélt a Budapesti Rendőr-főkapitányságon, hogy megrugdosták az egyik Combinót, ezért állt le a nagykörúti villamosok egyike hétfőn háromszor is.
Korlátozott használat - de miért?
Ezután a Siemens bejelentette, hogy arra a kéri a BKV, csak korlátozottan használják a Combinókat. A Siemens szerint erre az utóbbi napok-hetek vandáltámadásai miatt van szükség. (A vandálok elleni védelemre a VEKE az Index információi szerint már idén februárban felhívta az illetékesek figyelmét. Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közelekedési Egyesület szóvivője elmondta az Indexnek: már fél évvel ezelőtt sem tartották kielégítőnek a Combinók védelmét, Vitézy az ablakokon lévő védőfóliák problémájára utalt ezzel.)
Szendereg a robogás
A Siemens kérését a BKV elfogadta, így mától, csütörtöktől csak biztonsági őrökkel és csúcsidőn kívül járatja a Combinókat. Sokan már a bejelentés pillanatában gyanakodtak arra, hogy a vandáltámadás kapóra jött a Siemensnek és a BKV-nak, hogy ezzel magyarázzák a Combinókkal kapcsolatos megmagyarázhatatlan ügyeket.
Vandálok vagy üzleti partnerek?
Az Este, a Magyar Televízió műsora szerda este például már megpendítette, hogy nemcsak a Combinók ajtajaival volt gond, amelyeket esetleg megrugdoshattak a vandálok. A tévéműsor szerint a hat új villamosból háromnak már ki kellett cserélni a motorját, mert nem bírták a tesztelést.
Farkas Szilvia, a Siemens szóvivője részben megerősítette a tévéműsor információját az Indexnek. Szerinte ugyan nem a motornak volt hibája. Arról van szó szerinte, hogy a hajtóműveket cserélik most Budapesten a Siemens emberei.
Más hajtóművet szerelnek be
A gyártó ugyanis tavaly módosította beszállítói szerződését, és más cégtől rendelte meg a hajtóműveket. Minthogy azonban a Siemensnek határidőre le kellett szállítania a villamosokat a magyar fővárosnak, még a régi hajtóműveket szerelték be a korábban érkezett szerelvényekbe.
Miután partnert váltott a Siemens, a korábbi Combinókon most cserélik a hajtóműveket újra. Farkas szerint ennek nem műszaki okai vannak, hanem az új szerződés miatti üzleti döntés történt.