'Nem kátyúzni, szőnyegezni'
További Belföld cikkek
-
A DK szerint Pintér Sándornak, Rétvári Bencének és Takács Péternek is le kellene mondani a kórházi VIP-szolgáltatásokról
- Dömötör Csaba szerint a Tisza Párt kongresszusát Manfred Weberék finanszírozták
- Lesöpörte az asztalról a NOlimpia 2.0 népszavazás ügyét a Kúria
- Kislányokat futtatott egy hajdúsági férfi, aki képviselőként és ismert zenészként dolgozott
- Halálra gázolt a vonat egy embert Győr és Sopron között
A miniszterelnök beszámolt arról is, hogy a 4-es metrót az első körben négy plusz megállóval, a Keleti pályaudvar helyett a Bosnyák térig építik meg. A kormányfő közölte, hogy szintén a jövő évtől minden útfelújításhoz biztosított önkormányzati forintot ugyanannyival egészítenek ki.
A városi tömegközlekedés nélkül meghalnak a városok
![]() |
|
Szólt arról, hogy 10 helyett 14 állomással és 7,5 helyett 10 kilométer hosszan épülhet meg a 4-es metró első szakasza. A főpolgármester arra nem tudott választ adni, hogy mikor kezdődnek meg az építési munkálatok, azt azonban elismerte, hogy a hosszabb vonal megépítése több időt igényel majd. Elhangzott az is, hogy az új szakasz költségeit is a korábbi megállapodás értelmében finanszírozzák majd, azaz 70 százalékot a kormány, 30-at pedig a Fővárosi Önkormányzat. Demszky Gábor szavai szerint egy új metróvonalat jelent, hogy lecserélik a 2-es metró szerelvényeit.
A főpolgármester szerint az utak felújításában történt megegyezés lehetővé teszi, hogy a "kátyúzás helyett szőnyegezni" lehessen, azaz a teljes útburkolatot lecseréljék. Draskovics Tibor ennek kapcsán 10 milliárdosra becsülte a kormányzati hozzájárulás várható mértékét.