Volt colgate-es nagyágyú reklámozza majd a kormányt
További Belföld cikkek
- Összevertek két embert egy II. kerületi diszkónál, hajtóvadászatot indított a rendőrség
- Gyurcsány Ferenc: Ami itt zajlik, az igazi disznóság, gazemberség
- Megjelent a hallgatói kiválósági rangsor, kicsúszott a legjobb tízből a neves budapesti egyetem
- Senkivel sem közösködik a szürreális bulival jubiláló tízéves Kutyapárt
- Nagy bejelentést tett a MÁV vezérigazgatója, de a munka oroszlánrésze még hátravan
Gyurcsány Ferenc utolsó 2006-os sajtótájékoztatóján kettesre értékelte a kormányzati reformok és gyakorlatilag a kormány munkájának kommunikációját. Az Index információi szerint a miniszterelnök az év elején teljesen átalakítja a kormány PR-szervezetét.
Elment a trojka
A kormányzati kommunikáció főfelelőse a kritika ellenére Gál J. Zoltán marad. Sőt miután Gál MEH-es államtitkári posztjáról hamarosan Gyurcsány kabinetfőnökévé lép elő, még több feladat összpontosul majd a kezében. Hozzá tartoznak a kormányfő sajtókapcsolatai, valamint a kormány és a minisztériumok kommunikációja is. Gál helyzetét nehezítette, hogy az év végén több főkommunikátor is bemondta az unalmast a belső nézeteltérések miatt. A Batiz András–Tóth Miklós–Szigetvári Viktor-hármas távozása után jelentős káderhiány alakult ki az MSZP és a kormány kommunikációs stratégiájának kialakításában és irányításában.
Orbán Péter az USÁ-ban
Az biztos, hogy az eddigi hatáskörben nem marad meg az - eddig Batiz által betöltött - kommunikációs főigazgatói poszt, arról pedig egyelőre még nincs döntés, hogy lesz-e a Miniszterelnöki Hivatalban kommunikációs szakállamtitkári poszt, ami Tóth Miklós felmondásával üresedett meg.
A TVK-tól a KKK-ig
Információink szerint biztos viszont, hogy a Young & Rubicam reklámügynökség nemzetközi karriert befutott - régiós igazgatói posztot is megjárt - szakembere, a 43 éves Orbán Péter néhány hét múlva csatlakozik Gál csapatához. A New Yorkból hazacsábított reklámos irányíthatja majd a kormány fizetettreklám-ügyeit. Reklámfilmek, plakátok, brosúrák és egyéb kiadványok kitalálása, megrendelése, a reklámügyek lebonyolítása tartozik majd hozzá. Ez lesz az egyetlen kommunikációs terület, ami szervezetileg nem tartozik majd Gál J. Zoltán alá.
A szaksajtó szerint Orbán régi motoros a szakmában. 1982-ben propaganda-szaktanácsadó volt a Komplex Külkernél, 1989-től a leninvárosi TVK marketing-szaktisztviselője. Első reklámügynökségi munkahelye a McCann-Erickson Budapest volt, az ügyfélkapcsolati igazgatói posztot töltötte be. A Young & Rubicamhez 1993-ban igazolt át ügyvezető igazgatónak. 1998-ban a cég New York-i irodájában lett "senior vice president", majd egy szingapúri kitérő után 2001-ben Hongkongra váltotta Amerikát, és régiós account-ügyvezetőigazgatói titulust kapott: a Colgate-Palmolive teljes ázsiai reklámtevékenységéért felelt, foglalta össze Orbán pályáját a Kreatív.
Úgy tudjuk, Orbán Péter decemberben már személyesen tárgyalt a miniszterelnöki kommunikációs stábbal. Szerettük volna megkérdezni, hogy miért vállalta a céges karrier után a politikai marketinges feladatkört, de egyelőre nem sikerült elérnünk.