Tiltakozik Talmácsi csapata
A versenyt a tizenhatodik körben leintették, mert a második helyen haladó Thomas Lüthi elesett, és motorjának nekiütközött Sergio Gadea gépe. Az óriási baleset után a szétszóródott törmelékek és roncsok miatt a pálya a biztonságos motorozásra alkalmatlanná vált, ezért leintették a futamot.
Manipulálni is lehetne?
A befutási sorrendnél viszont a szabályban előírtak szerint az egy körrel korábbi állást hitelesítették, így a célba sem ért Lüthi második lett, és húsz pontot szerzett.
Harald Barthol csapatfőnök szerint elfogadhatatlan, hogy az a pilóta, aki a karambolt okozta, ráadásul már versenyben sem volt a piros zászló beintésekor, pontokat kapjon. Emiatt írásban is reklamáltak a szervezőknél.
A menedzser hangsúlyozta, beadványuk nem Thomas Lüthi ellen irányul, de azt a pilótát, aki kiváltja egy verseny megszakítását, nem szabadna jutalmazni. Ez manipulációhoz vezethet, és akár a vb-címről is dönthet.
Lüthi negyvennégy ponttal Talmácsi előtt
A svájci Lüthi a második helyével megőrizte vezető pozícióját a világbajnokságban, jelenleg három ponttal előzi meg a KTM-es finn Mika Kalliót. A Japánban a tizennegyedik körben kiesett Talmácsi a harmadik, hátránya 44 pont Lüthihez képest. Ez mindössze 24 lenne, ha a svájcitól levonjuk a Motegiben kapott pontjait. A KTM tiltakozása érthető, ám kizárt, hogy a versenybíróság megváltoztatná a végeredményt.
Bevett szokás az egy körrel korábbi eredmény
Az egy körrel korábbi sorrend számítása ugyanis évtizedek óta bevett nem csak a motoros gyorsasági sorozatban, de a Forma-1-ben is.
A következő vb-futamot vasárnap rendezik a malajziai Sepangban, utána még négy futam lesz hátra a 2005-ös idényből.