Őrült járművek özöne a fapados Dakaron
További Sport cikkek
- Gyűlöletkommentek áradata zúdult a német dartssztárra a vb-kiesés után
- Luke Littler történelmet írt a darts vb-n
- Az olimpiai bronzérmes Muhari Eszter magabiztos címvédése a női párbajtőrözők között
- Még mindig kórházban ápolják a mérkőzése előtt rosszul lett dartsost
- Ed Sheeran volt a nap szenzációja, a háromszoros dartsvilágbajnok kiütéssel rajtolt
"Egy átmulatott éjszaka után gondoltuk úgy, hogy kellene valami hasznosat is csinálni. Ezért gondoltunk arra, hogy elinduljunk ezen a versenyen" - mondta Mike Szabolcs, a Hucares csapatvezetője, amely - másik 104 egységgel együtt - szombaton rajtol a második Budapest–Bamako-ralin.
Nem értenek az autóhoz
A Hucares tagjai amatőrségüknek és kalandvágyuknak megfelelően választott két autóval állnak rajthoz, az egyik egy 19 éves Mitsubishi Pajero, a másik a verseny második legidősebb autója, egy 1973-as évjáratú Mercedes-Benz W115-ös. A Mercedes természetesen kissé fel van turbózva, többek között egy erősebb, új motor is van benne.
A csapat érdekessége, hogy ugyan nyolc tagból áll, de valamennyien elmondhatják, hogy nem értenek az autókhoz. Azaz annyira kapiskálják, amit a felkészülés során láttak-hallottak a szerelőtől,.
Egy hét plusz maradás
A Hucares a túra kategóriában indul, ami azt jelenti, a GPS-en meghatározott pontokon kell jelentkezni, de napi teljesítményük nincs időhöz kötve, csak a célba kell megérkezniük a verseny végére. Emellett a verseny szellemének megfelelően ők is jótékonykodnak, azonban szeretnék megismerni is az ott élő embereket és szokásokat, ezért a verseny után még egy hétig maradnak.
Az autók ott maradnak
A hazaút jóval egyszerűbb lesz, hiszen repülővel kívánnak hazatérni, míg a két kocsit eladják. Terveik szerint a Mercedest, amit 450 ezerért vettek és közel ennyit költöttek rá, szeretnék árában eladni. Ezt az összeget azonban nem tervezték a költségvetésükbe, tehát minden, az autókért kapott pénz "ajándék". Ha azonban mégsem sikerül eladni, akkor odaajándékozzák egy mali iskolának.
Tarhonya, Trabant, Dacia
A csapat Mercedese csak azért a második legörögebb autó, mert a főszervező, Villám Géza bogárhátuja egy évvel idősebb. Rajtuk kívül számtalan érdekes csapat indul, a Tarhonyarally Racing Team tagjai például a mauritániai Noaukchottban, a futam legnehezebb szakaszának az előestéjén elkészítik a világ első tevetarhonyáját, amivel az egész mezőnyt megvendégelik.
A Tarhonyarally Racing Team
Vannak más megszállottak, hiszen akadnak akik például egy kétütemű Trabant kabrióval kívánják teljesíteni a távot, míg mások egy 1971-es Csepel D-34-essel vagy a Flying Gizi Hungaroboci egy oldalkocsis motorkerékpárral vág neki a közel 8000 kilométernek. De ugyanilyen "őrültségnek" tűnik egy 23 esztendős Daciával részt venni a Fapados Dakarnak nevezett versenynek.
Akad olyan csapat is, amely kifejezetten karitatív célokkal indul. Az asztroweb.hu segélycsapatba hárman tartoznak, igaz csak ketten kelnek útra. A csapat tagjai úgy gondolták, honlapjuk, amely egy közösséget működtet, eddig a többi csapatépítő oldalhoz hasonlóan még az interneten kívül soha nem vállalt semmit a valós életben.
Éppen ezért oldalukon gyűjtésbe kezdtek, hogy a bamakói iskolákat játékokkal, tanszerrel segítsék. "Azért nem élelmiszert és gyógyszert viszünk, mert azt visz a többi csapat, mi elsősorban játékkal és tanszerrel kívánunk segíteni az ottani gyerekeken" - mondta Vén Márton, a csapat vezetője.
Meglepetésükre a felhívásukra 45 doboznyi ajándék jött össze. Autójukba, a Mazda B 2500 4x4-esbe, mellyel egyébként a túra kategóriában indulnak, azonban csak tizenkét csomag fér be, így a többi csapat segítségét is igénybe kellett venniük, hogy ajándékaik elérjék a célállomást. Fel is figyeltek rájuk: végigkíséri őket és filmet forgat róluk a Travel Channel csatorna is.