Talmácsi: Járt már ez nekem
További Sport cikkek
- Weöres Szabolcs – utolsóként a Vendée Globe mezőnyéből – átlépte az Egyenlítőt
- Ötéves eltiltást kaphat Losonczi Dávid legyőzője, a magyar birkózóé lehet a vb-ezüst
- Felülvizsgálati kérelmet adtak be az olimpikonok, az Alkotmánybíróság előtt a dokumentum
- Sohasem látott sebességgel száguldoznak a hajók a föld körül
- Rakonczay Gábor utolsó expedíciója: kenuval átevezni az óceánt
Talmácsi Gábor a motorozás mellett kipróbálta a karatét, az ökölvívást és a birkózást is, de a sorsa lényegében már akkor eldőlt, amikor négyévesen először motorra ült. Édesapja készítette a járgányt, Talmácsin pedig már kisgyerekként látszódott, hogy nagyon gyors lehet.
Lakáseladás, jelzálog
Ez a gyorsaság és a szembetűnő tehetség azonban nem volt elég ahhoz, hogy karrierje zökkenőmentesen induljon - Spanyol- vagy Olaszországban sokkal könnyebb dolga lett volna, de bebizonyította, hogy nincs lehetetlen -, milliós szülői áldozatok nélkül képtelen lett volna arra, hogy bevásárolja magát valamelyik csapatba.
Nyolc évvel ezelőtt még az is felmerült, hogy eladják lakásukat fiuk érvényesülése érdekében, de legalább jelzáloghitelt vesznek fel rá, hogy egyengessék pályáját. Aztán egy támogató megmentette őket, Talmácsi maga járt a szponzorok után, a gyakorlás mellett ez töltötte ki idejét.
Feltehetően ez az időszak is keményítette, bár egyik kedvenc mondása: "ami nem öl meg, az megkeményít" nem ebből az időszakból származik, hanem amikor átverték, és egy gyenge, nem fejlesztett motorral állt rajthoz a 2006-ban, és esélye sem volt a jó szereplésre.
"Mások azt mondják, járt már ez nekem, mert nagyon sok munka van benne, és nagyon sok áldozat. Ha ők ezt mondják, és sem mondhatok mást" - mondta a Magyar Televíziónak Valenciában.
Lassabb volt a motorja, mégis tartotta a lépést
"A háborút megnyertem, de az utolsó csata volt a legkeményebb. Megoldottam a problémát, bár Faubel nem mindig volt korrekt, nagyon keményen mentünk többször egymás mellett, összeértünk. Ha kiesek, és ő lesz a világbajnok, akkor azt mondom, sportszerűtlen volt, de hogy így alakult, azt kell mondanom: nem ment át a tiltott határon" - tette hozzá, egyben elismerte, hogy a motorja lassabb volt, ezért is örül, hogy tudta riválisával a lépést tartani.
Úgy gondolja, csodás éve következik a nyolcadliteresek között, amilyennél csak az lehetne jobb, ha a királykategóriában kapna helyet a Ducati színeiben. Azon egyelőre még gondolkodik, hogy az egyes rajtszámmal vágjon neki a sorozatnak, vagy maradjon a jól bevált tizennégyesnél.
"Spontán ünnep következik egészen karácsonyig, amit megtör majd egy háromnapos novemberi teszt" - vázolt jövőképet.
A szakemberek többsége úgy tartotta, hogy az egész sorozat fordulópontja Misanóban volt, amikor az ő, Faubel és Corsi hármas csatájából ő került ki győztesen, mert állva maradt - a másik kettő elesett -, és betegen ugrott a pontverseny első helyére.
Talmácsi Gábor névjegye
születési hely, idő: Budapest 1981. május 28.
súly: 62 kg (versenysúly: 59 kg) magasság: 164 cm
Első gyorsaságimotoros-vb-futam: Cseh Nagydíj, 2000
Első futamgyőzelem: Olasz Nagydíj, 2005
Időmérő első hely: Japán Nagydíj, 2005
Első leggyorsabb kör: Malajziai Nagydíj, 2005
Legjobb eredménye összetettben: vb-1., 2007
Futamgyőzelmek száma: 6
időmérő első hely: 6 alkalom
leggyorsabb kör: 7 alkalom
Pályafutás:
1985-1992: magyar minimotor-bajnokság
1992-1994: 80 kcm, országos bajnokság
1995: 125 kcm, magyar bajnokság, 2. hely
1996: 125 kcm, magyar bajnokság, 3. hely
1997-1999: 125 kcm, Európa-bajnoki részvétel
2000: 125 kcm, Európa-bajnokság, 5. helyezett
2001: 125 kcm, világbajnokság, 18. helyezett (Racing Service, Honda) - 34 világbajnoki pont
2002: 125 kcm, vb, 22. helyezett (Italjet Team, Honda) - 20 pont
2003: 125 kcm, vb, 14. helyezett (Exalt Cycle, Aprilia) - 70 pont
2004: 125 kcm, vb, 17. helyezett (Semprucci, Malaguti) - 43 pont
2005: 125 kcm, vb, 3. helyezett (Red Bull, KTM) - 198 pont
2006: 125 kcm, vb, 7. helyezett (Honda Humangest, Honda) - 119 pont
2007: 125 kcm, vb, 1. helyezett (Bancaja Aspar Team, Aprilia) - 282 pont