Talmácsi Gábor Moto GP-gépre született

2009.06.12. 20:36 Módosítva: 2009.06.12. 20:36
Túl van első Moto GP-edzésén a magyar versenyző, aki a Katalán Nagydíjon mutatkozik be a legnagyobb kategóriában. Tapasztalatlansága nem volt gond az utolsó pillanatban megkötött szerződésnél, a gumik miatt csúszott a dolog. Pénteken jól ment, ami az exfutamgyőztes Randy Mamolának nem meglepetés.

A Moto GP-ben folytatja félbeszakadt karrierjét Talmácsi Gábor, pénteken menedzsere, Stefano Favaro megállapodott a Scot Honda csapattal, már befejezte első edzését is az exvilágbajnok.

Életében először ült ilyen erős motoron versenykörülmények között, biztosan ment. Egyelőre utolsó, 19., bő négy másodpercre a legjobb Valentino Rossitól.

A többszörös 500 köbcentis futamgyőztes Randy Mamolát nem lepte meg, hogy gond nélkül alkalmazkodott a magyar a 230 lóerős géphez, már bemutatkozása előtt biztos volt benne, nem lesz problémája.

”Láttam Gábort tesztnapokon kipróbálni a legnagyobb motorokat, nagyon meggyőzően ment, mintha egész életében ilyen erős gépekkel versenyzett volna. Igazán lenyűgözött” – idézte a jelenleg szakkommentátorként dolgozó amerikait a gpone.com.

Péntek délutánra kiderült, Talmácsi tapasztalatlansága nem számított: azért tudtak csak a Katalán Nagydíj első szabadedzése előtt órákkal megállapodni új istállójával, mert a Bridgestone-nal külön kellett tárgyalnia a csapatnak a magyar gumijairól.

A gpone.com szerint a japán gyár "a sport érdekében" belement, hogy több abroncsot adjon, így eltűnt az utolsó akadály.

Az olasz honlap is megírta, a 28 éves pilóta a médiajogok miatt szakított az Aspar Teammel, pénteki tudósításában kiemeli, a Scottal nincs ilyen gond, az összes efféle jog a versenyzőnél marad.

Talmácsinak egyelőre egy gépe van, de lehetséges, két hét múlva, Hollandiában már mindkét motorra az ő 41-es rajtszáma kerül. Csapattársát, a japán Juki Takahasit elküldhetik, állítja az autosport.com.

Valószínű továbbá, hogy Assenben a motor fényezése is változik, az új főszponzor, a MOL sokkal több helyet kaphat.