Mindenki jól jár a Super Bowl-lal

2011.02.05. 16:27 Módosítva: 2011.02.05. 16:28
Dallas, pontosabban Arlington lakosai pénteken vettek egy nagy levegőt, és fogcsikorgatva megfogadták, hogy jó képet vágnak a városukra zúduló 200 000 zöld-sárgába (Packers) és fekete-sárgába (Steelers) öltözött szurkolóhoz. Ez nem is annyira egyszerű, hiszen az egyik legnépszerűbb amerikaifutball-csapat, a Cowboys otthonába két nagy rivális szurkolótábora látogat.

Ez nagyjából olyan, mintha Liverpoolban rendeznék a BL-döntőt, amit a Manchester United és a Chelsea vív. Igazi scouser ilyenkor az utcára nem menne ki, hanem otthon verné a fejét a falba, de csak addig, míg a bevételek összesítése meg nem történik, mert utána olyan széles mosoly ülne az arcára, mint Luis Suarezére piros mezben szerzett első gólja után. A Super Bowl nemcsak a tévében számít az egyik legjobban jövedelmező sporteseménynek (a reklámbevételekről itt írtunk, idén a Fox becslések szerint 300 millió dollárt kaszál a döntőn), hanem a rendező város gazdasági helyzetén is lendít egy alaposat.

Celebek

A döntő mellé szervezett hivatalos rendezvényekre több celebritás érkezik majd, mint egy Story-bálra. Pamela Anderson már letudta a haknit, egy divatbemutatón lépett fel, a belépőjegyek 3-400 dollárba kerültek. A meccs szünetében muzsikáló Black Eyed Peas is túl van már egy koncerten, ők a hivatalos NFL-party sztárvendégei voltak csütörtök este, amire a helyi szponzorok képviselői voltak hivatalosak.

Az Audi, a meccs hivatalos autószponzora Demi Moore, Ahston Kutcher és Snoop Dogg segítségével szórakoztatja vendégeit, de a városban lesz Andy Roddick teniszező mellett Nicole Scherzinger, Hugh Hefner, Holly Madison, Faith Hill, Kid Rock, Jeremy Piven vagy Gene Simmons is. A Kiss magyar származású basszusgitárosa a város kulcsát is megkapta, csak aztán el ne hagyja a féktelen bulizás közben.

Mezek és táncosok

A hivatalos programok mellett készülnek a prostituáltak és más szexmunkások is, az egyik sztriptízbár tulajdonosa rohamléptekben alkalmazott 70 újabb táncosnőt a meglevő 50 mellé, de úgy véli, legalább 10 000 lengén öltözött táncos kellene összesen, hogy mindenki jól érezhesse magát - a városba érkező szurkolók nagy részének nincs jegye, csak bulizni érkezik, az ő szórakoztatásukról is gondoskodni kell.

Rosszul járhatnak azok, akik illegálisan szeretnének hasznot húzni a mérkőzésből. A helyi rendőrség már két hete jelezte, senki ne próbálkozzon illegális ajándéktárgyak (póló, takaró, sapka, bugyi, stb.) árusításával, mert akit ilyenen érnek, azonnal bezárják, és a meccset még tévén sem láthatja. Eddig úgy 300 000 dollár értékben koboztak el pólókat, dzsekiket és más ajándéktárgyakat a döntő logóját engedély nélkül felhasználó hamisítóktól. A 2009-es döntő alatt a hatóságok 1,8 millió dollárnyi hamisított terméket koboztak el.

Fogadjunk!

Kaszálni fognak a fogadóirodák is, szó szerint mindenre lehet fogadni, ami a Super Bowl-lal kapcsolatos, a mérkőzés előtt elhangzó himnusz hosszától (Christina Aguilera énekli) a kezdőrúgást eldöntő pénzfeldobás eredményén át a mérkőzés legjobbjának majd megválasztott játékosig. Becslések szerint 10 milliárd dollár összértékben 200 millió fogadás érkezik a mérkőzésre, amivel a döntő az év legnagyobb bevételt termelő sportfogadási eseményének számít.

Az egyik legviccesebb fogadás a győztes edző nyakába zúdított ital színére vonatkozik, az egyik online fogadóirodánál a zöldet adják a legkisebb oddsszal. Arra is lehet fogadni, a közvetítés alatt hányszor említik meg a tévében Brett Favre, a Packers egykori irányítójának nevét, és természetesen a tévéközvetítés nézettségére is vesznek fel tippeket, sőt, arra is, hogy a Dallas Cowboys stadionjában működő gigantikus eredményjelző működésében lesz-e zavar vagy sem.

Kell egy tévé

A Super Bowl nemcsak a helyszínen, hanem az egész országban érezteti hatását: az amerikai kis- és nagykereskedők szerint már hagyomány, hogy a döntő közeledtével egyre több nagyképernyős tévét adnak el, az idei év slágertemékei pedig a 3D-s technológiával felszerelt készülékek.

A megélénkülő kereslet másik oka, hogy az amerikai adóhivatal a meccset követő héten postázza az előző évben befizetett adóból visszajáró összegeket (már akinek túlfizetése van), így az emberek egy fokkal könnyebben adnak ki nagyobb összeget egy tévére, mint az év más szakaszában. A legtöbben az 50 inches, azaz 127 centi átmérőjű képernyővel szerelt tévéket keresik, ezek ára (modelltől függően) 1000-1500 dollár (2-300 000 forint) között van.