A legalkalmasabb ember erre a rekordra
További Sport cikkek
- Hullanak a nagyágyúk, hajmeresztő balesete után a kilencszeres ralivilágbajnok is feladta a Dakart
- Eszelős rekord a Dakaron: mindössze 19 éves versenyző nyerte a 3. szakaszt
- Rémisztő borulása után feladja a Dakart a címvédő Carlos Sainz
- Megvan, mikor és hol temetik el Keleti Ágnest
- A világ legmagasabb vulkánjához indul útnak négy magyar hegymászó
Gábor hétfőn indult a portugáliai Lagosból, első körben 1200 kilométer vár rá a kanári-szigeteki Las Palmasig. Legutóbbi napja fárasztó volt, mivel egy hajózási főútvonalon keresztül vezetett az útja. Tizenhárom órát evezett egyhuzamban, gyakorlatilag menekült a hatalmas testű hajók elől. "Négycsomós sebességgel ment, ami nagyon gyors tempó, az átlag egy-másfél csomó. Természetesen van radar a hét és fél méteres kenun, ki is van világítva, de ekkora hajók között így is nagyon veszélyes közlekedni." - kezdte az Indexnek Viki, aki elkísérte Gábort, de az út alatt itthonról fogja ellátni meteorológiai jelentésekkel.
"Nehéz volt elválni, eddig mindig együtt csináltuk ezeket a kalandokat. Hiányzik Gábor, de maximálisan megbízom benne, ő a legalkalmasabb ember erre a rekordkísérletre." Rakonczayék 2007-ben együtt tették meg ugyanezt az utat, akkor megkapták Az év kalandja-díjat, majdnem világrekordot mentek. Felváltva aludtak és eveztek, most kicsit változott a helyzet. "Amikor alszik, a hajó sodródik, de azért nem össze-vissza. Vannak áramlatok, amik segítik őt, ezekhez alkalmazkodva fekszik le pihenni. Olyan nagyot nem tévedhet. Az egyetlen gond ezzel, hogy ilyenkor nem halad a hajó."
2010. januárjában fel kellett adniuk a világkörülire tervezett útjukat, azt mondták, egy darabig nem vágnak bele semmilyen kalandba, ez az egész váratlanul jött. "Nyáron jött az ötlet, Fa Nándor korábban beszélt egy kenuról, amit ő épített. Egy barátja már megpróbálta ezt az utat, de harminc kilométer után visszafordult. A technikai berendezések meghibásodására hivatkozott, de ha valaki igazán meg akarja csinálni, akkor a műszereket meg lehet javíttatni. Valószínűleg rájött, hogy túl nagy fába vágta a fejszéjét. Nagyjából a harminc kilométer az a lélektani határ, amikor kezded érezni a szárazföld hiányát. Ez a legsúlyosabb holtpont, ha ezt legyőzöd, akkor a legnehezebb részén túlvagy." Kiderült, hogy megvan még ez a hajó, Gábor kölcsönkapta, majd gyorsan összehozták a tervet, hogy még a hajózási szezonban el tudjon indulni.
Műholdas kapcsolaton keresztül kommunikálnak egymással, ha Gábor úgy használja a telefont, ahogy azt kell, elvileg semmi baj nem lehet. Nem viheti ki a kabinból és miután használta, azonnal vissza kell tennie a vízhatlan tokba. A kenut nézve szinte elképzelhetetlen, hogy fér el 120 napi élelem a hajótestben. Leginkább olyan ételeket vitt magával, amik térfogatra kicsik, de a szükséges kalória megvan bennük. A megfelelő mennyiségű ivóvizet speciális kézi víztisztítóval állítja elő, melyet naponta 30-40 percig kell működtetni.
Las Palmasban fog megpihenni, úgy tervezi, egy hét után indul majd tovább a hátralevő 5200 kilométeres (80 naposra tervezett) útra, aminek a végén a Karibi-szigeteki Antiguában fog majd kikötni, a tervek szerint április 10-én.
Arról, hogy hol tart Gábor, hogy alakul az út, az Indexen rendszeresen beszámolunk majd.