Lord Coe, az olimpiai szervezőbizottság elnöke szerint védeni kell a szponzorok jogait, ezért elképzelhetőnek tartja, hogy egy Pepsi pólóban a helyszínre érkező jegytulajdonost nem engednek be a játékok helyszínére, mivel az olimpia fő támogatója a Coca-Cola. Attól azonban nem kell tartani, hogy valakit a Nike cipője miatt ne engedjenek be, bár az Adidas szintén a kiemelt szponzorok között van – írja a Guardian.
Coe szerint a szervezőbizottság felelőssége, hogy az olimpia anyagi támogatásában résztvevő cégeket megvédjék az olimpián a marketingcsapdától, vagyis a rivális márkák beszivárgásától. Erre 1996-ban már volt példa Atlantában. Akkor a főszponzor a Reebok volt, de a nézők tömegében Nike logós papírzászlókat osztottak szét.
Az elmúlt hónapokban a LOCOG számos kritikát kapott, amiért túlzó szigorral tartatják be a szponzori szabályozásokat. Az olimpiai láng útvonalán például megkérték az egyik kávézót, hogy szüntessék be a „lángoló fáklya" névre keresztelt reggeli bagett árusítását.
A jegytulajdonosokat már a múlt héten e-mailben értesítették arról, milyen tárgyakat tilos bevinni az olimpiai helyszínekre. Ezek között van az alkohol, a plakátok, a lézer, háziállatok, a tűzijáték és a vuvuzela.