Vérfagyasztó, ahogy megdőlt a hajó
Az Emirates Team New Zealand szinte hiba nélkül teljesítette az Amerika-kupa első hét futamát, de a nyolcadikon az erős szélben egy technikai hiba miatt majdnem felborultak AC 72-es katamaránjukkal.
A hajótest közel 50 km/h-s tempónál szinte függőlegesbe állt, félelmetes látványt nyújtott, és a merevszárnyas vitorla is közel került a vízhez. A borulással nem csak testi épségüket kockáztatták az új-zélandiak, hanem jelentős hátrányba is kerülhettek volna az Amerika-kupa hátralévő futamain. Mindkét csapatnak van tartalékhajója, de nem ugyanazok a beállítások rajtuk, mint az elsőszámú katamaránokon.
Az AC 72-esek óriási sebességre képesek, 60-70 kilométer per órával is haladhatnak, szinte repülnek a víz felett, éppen ezért veszélyes hajóosztály, főleg olyan erős szélben, mint amilyen szombaton volt a San Franciscó-i öbölben. A szél sebessége miatt a szombatra tervezett második futamot már meg sem tartották.
Az amerikaiak edzés közben egyszer már borultak, aztán dollármilliókat költhettek a hajó rendbetételére. A svéd Artemis hajóval boruló Andrew Simpson bele is halt a balesetbe, mert a hajó alá szorult.
A nyolcadik futamot emiatt a hiba miatt is az amerikai Oracle nyerte, a két katamarán párcharcában azonban még mindig az Emirates vezet 6-0-ra. Már csak három futamgyőzelemre van szükségük a végső sikerhez. Az amerikaiak eddig két futamot nyertek, de azért állnak mégis nullán, mert az előversenyen használt tiltott technikai megoldásuk miatt megbüntették őket, mínusz kettőről kezdték a párharcot.