Brutális Hondát hajt jövőre Michelisz
A Citroen nyári bejelentése után a Honda a második gyártó, ami bemutatta a 2014-es túraautóját (WTCC). A Civic a szabálymódosítások értelmében erősebb lesz és jobb lesz az aerodinamikája is, ami körönként akár 3-5 másodperces gyorsulást is jelenthet majd.
A két gyári autót továbbra is Gabriele Tarquini és Thiago Monteiro vezetik, ám a Zengő Motorsport színeiben induló Michelisz Norbert mellett lesz egy másik félgyári versenyzője is a Hondának, méghozzá a BMW-ről váltó Mehdi Bennani. A japán cég, amely megnyerte a 2013-as konstruktőri vb-t a Ladával szemben, januárban kezdi az autó tesztelését, ráadásul a következő szezonban már tesztautójuk is lesz a további fejlesztések érdekében.
A 2012-ben a független, nem gyári pilóták között világbajnok Michelisz idén hatodik lett a világbajnoki pontversenyben már a legjobb kategóriában, megelőzve például a gyári Hondával induló Thiago Monteirót is. Hétszer állhatott a dobogón a szezonban, Japánban nyerni is tudott, ráadásul pályacsúcsot állított fel Szuzukában a túraautósok között.
A címvédő Yvan Mullerrel és a kilencszeres rali-világbajnok Sebastian Loebbel kiálló Citroen, illetve a Honda mellett a Lada és a Chevrolet készít még új modellt a 2014-es szezonra, ám egyik sem mutatta még be az új kocsit. A SEAT-tól csak az idei gépek indulnak, így az azzal nevező csapatok a második kategóriába kerülnek.
Jövőre minden verseny fixen 60 kilométeres lesz, az időmérők pedig a Forma-1-hez hasonlóan három szakaszból állnak majd.