Michelisz 7., a Citroenek borzasztó erősek

2014.04.20. 14:08 Módosítva: 2014.04.20. 14:22

A hetedik helyen zárt Michelisz Norbert a túraautó-világbajnokság (WTCC) Francia Nagydíjának első futamán. A negyedik helyről rajtoló magyar remekül kapta el a rajtot, második is volt, miután Hugo Valente és Yvan Muller is beragadt előtte, de a korábbi négyszere világbajnokot nem sokáig tudta tartani.

A harmadik helyet egészen a hatodik körig tudta védeni, de az idén bemutatkozó Citroenben ülő Sebastien Loeb elképesztően ment, az utolsó előtti, 17. helyről a táv fele előtt már dobogón volt a kilencszeres rali-világbajnok.

Nem sokkal később a másik citroenes Jose Maria Lopez is megelőzte Micheliszt, aki a futam végére a hetedik helyig csúszott hátra, miután a folyamatosan száradó pályán túlságosan elkoptak a gumijai, így Robert Huff a Ladával és Valente a Chevrolet-val is meg tudta előzni. Lopez előzésénél egyébként összeért a két kocsi, Michelisz kicsit meg is lökte az argentint, de végül egyikük autójának sem lett végzetesen komoly baja és végül büntetést sem kaptak.

Ugyanakkor Michelisz autója pont annyira sérült meg, hogy az hátráltatta a folytatásban, Huff és Valente ennek is köszönhette, hogy meg tudta előzni a Zengő Motorsport versenyzőjét.

A száguldó Citroenek végül az első négy helyből hármat szereztek meg, mindezt úgy, hogy Loeb és Lopez a mezőny legvégéről indult. A francia csapat így az eddigi három futamból hármat nyert. Gabriele Tarquini a Hondával a harmadik helyen ért célba, ez volt a csapat első dobogós helye idén.

Az első futam első 10 helyezettje:

  1. Yvan Muller - Citroen
  2. Sebastien Loeb - Citroen
  3. Gabriele Tarquini - Honda
  4. Jose Maria Lopez - Citroen
  5. Robert Huff - Lada
  6. Hugo Valente - Chevrolet
  7. Michelisz Norbert - Honda
  8. Tiago Monteiro - Honda
  9. Tom Chilton - Chevrolet
  10. James Thompson - Lada

A második futam nem sikerült ennyire jól a magyar autóversenyzőnek, már egy kisebb baleset miatt az első körben visszaesett, onnan pedig már csak a pontszerzésért tudott harcolni. Az élen a gyári Hondával versenyző Monteiro haladt sokáig, volt előnye is, de Lopez és Muller a Safety Carnak köszönhetően odaért a nyakára - a biztonsági autóra azér volt szükség, mert Loeb egy előzésnél belökte a pályára az egyik kanyart jelző gumiakadályt.

Az Alfra Romeo egy körig sem pihenhetett, John Filippi okozott balesetet a SEAT-tal. A második újrarajt után a portugál nem volt könnyű helyzetben, mindössze egy körig tudta védeni az első helyet. A Safety Car majdnem 5 másodperc előnyét vette el.

Michelisz a végéig egyet tudott előzni, de az is segítette, hogy Tim Chilton áthajtásos büntetést kapott, Rene Munnich pedig lelassult, így végül a nyolcadik helyen zárt. Az élen Lopez és Müller volt a sorrend, majd Monteiro szerezte meg a Honda második harmadik helyét idén. Lopez ráadásul az utolsó helyről nyert.

A második futam pontszerzői:

  1. Jose Maria Lopez - Citroen
  2. Yvan Muller - Citroen
  3. Tiago Monteiro - Honda
  4. Gabriele Tarquini - Honda
  5. Behdi Bennani - Honda
  6. Sebastien Loeb - Citroen
  7. Dusan Borkovics - Chevrolet
  8. Michelisz Norbert - Honda
  9. Gianni Morbidelli - Chevrolet
  10. Hugo Valente - Chevrolet

24-ből 4 futam után Jose Maria Lopez vezeti a bajnoki pontversenyt 85 ponttal, mögötte a két másik Citroen, Loeb 73 és Muller 65 ponttal. Michelisz 14 ponttal jelenleg a tizedik helyen áll.