Michelisz mögött még sosem volt ilyen erős csapat

2015.03.07. 12:47 Módosítva: 2015.03.07. 13:00
Michelisz Norbert 2014-es túraautó-vb-n elért negyedik helye hatalmas meglepetés volt, hiszen privát pilótaként előzte a gyári hondásokat, idén viszont még komolyabb célokkal vág neki a szezonnak még úgy is, hogy továbbra sem gyári versenyzőként indul a Citroënek egyeduralma ellen.

Michelisz úgy nem lett gyári pilóta, hogy nemet mondott a Honda ajánlatára, úgy érezte ugyanis, hogy neki és a Zengő Motorsportnak is a közös folytatás a legjobb megoldás, főleg úgy, hogy idén jóval komolyabb támogatást kapnak a gyári Hondától, mint eddig bármikor.

A magyar versenyző minden fejlesztést egyszerre kap meg a JAS Motorsport pilótáival, ráadásul a szezon előtt először tesztelhette a gyári kocsit, így meg tudott ismerkedni az újításokkal, amiket nem az első versenyhétvégén kellett megszoknia. A cél viszont már

nem a Yokohama-kupa megnyerése.

2014-ben nem volt külön verseny a privát pilótáknak, idén viszont visszatér a Yokohama-kupa, miután kicsit átdolgozták a géposztályokat a WTCC-n belül. Eltűntek a tavalyi, külön kategóriába eső TC2-es autók, ezzel nyílt lehetőség ismét kettéválasztani a gyári és nem gyári versenyzőket. Michelisz számára viszont már nem az az első számú cél, hogy a legjobb nem gyári legyen, 2012 után újra.

12930 873377336057379 1093015084740107791 n
Fotó: Barnie / Michelisz.hu

A biztosabb háttér és a minden korábbinál jobb felkészülés miatt idén is az első ötöt veszi célba, bár azt elismerte, hogy a Citroënek hatalmas fölénye miatt a vb-cím majdhogynem elérhetetlen. Mint fogalmazott, fontosabb egy negyedik hely a Yokohama nélkül, mint a Yokohama-kupa egy hatodik összetett hellyel.

Citroën, Citroën és Citroën. És Citroën

Az idény előtti teszteken, így a szezonnyitó Argentin Nagydíj pályáján is óriási fölényben voltak a címvédő Citroënek a teljes mezőnnyel szemben, őket csak komoly javulással tudná valaki megállítani, ráadásul idén már négy gyári és egy privát C-Elysée WTCC lesz a pályán, ami tovább nehezíti a többiek dolgát.

A 2015-ös naptár

03.08. Argentin Nagydíj

04.19. Marokkói Nagydíj

05.03. Magyar Nagydíj

05.16. Német Nagydíj

06.07. Orosz Nagydíj

06.21. Szlovák Nagydíj

06.28. Francia Nagydíj

07.12. Portugál Nagydíj

09.13. Japán Nagydíj

09.27. Kínai Nagydíj

11.01. Thaiföldi Nagydíj

11.22. Katari Nagydíj

De nőtt a Hondák száma is a mezőnyben, így a francia kocsik mögött még nagyobb harc lehet. A JAS Motorsport két gyári pilótája mellé a svéd Nika International is gyári háttérrel nevezte a hatalmas túraautós múlttal rendelkező Rickard Rydellt, míg Micheliszhez hasonlóan a szerb Dusan Borkovics is privátként indul a Civickel. Utóbbinak viszont komoly hátrányt jelenthet a 207 centis magassága, ugyanis alig fér el a kocsiban, sőt, volt, hogy zsibbadásra panaszkodott a tesztek alatt, annyira szűkös volt a helye.

Rajtuk kívül lesz még három gyári Lada Vesta (a szezonnyitón csak kettő, Robert Huffé és James Thompsoné, Mihajl Kozlovszkij kocsija csak későbbre lesz kész), illetve egy kisebb seregnyi, még mindig a régi TC1-es szabályok szerint készülő Chevrolet RML Cruze, hiszen ebből az első futamon hat is lesz, de később még egy elkészülhet. Az egyikben az a holland Tom Coronel ül majd, aki a téli pihenő alatt hobbiból végigment a 9111 km-es Dakar Ralin.

Visszatérés a Zöld Pokolba

2015-ben is 12 hétvége vár a csapatokra, de öt változás is történt. Kikerült a naptárból Ausztria, a spái Belga Nagydíj, Peking és Makaó is, helyettük pedig bekerült újoncként a thaiföldi és a katari futam (ezek zárják a szezont), illetve visszakerült a legendás utcai pályával, a Vila Reallal a Portugál Nagydíj, illetve a klasszikus nürburgringi Nordchleife pályával a Német Nagydíj is. Az ötödik változás Japánban lesz, itt Szuzukát a Honda saját pályája, Motegi váltotta.

2015 wtcc test days catalunya 0674
Fotó: Zengő Motorsport

A német futamon a szabályokon is módosítani kellett kissé: két, egyenként háromkörös verseny lesz 25 km-es pályán a 24 órás verseny előtt felvezetőnek, ez a táv viszont valamivel hosszabb lesz, mint egy átlagos futam, amit 60 km-ben maximalizálnak. Eredetileg azon is gondolkodtak, hogy egy, boxkiállással tarkított futammal tudják le a versenyt a Zöld Pokol névre keresztelt kanyart is tartalmazó pályán, de végül nem így döntöttek.

Döcögős felvezetés

A pénteki argentínai teszten a Citroënek uralták a mezőnyt, pontos időeredményekre viszont nem lehet építeni, ugyanis a pálya központi rendszere többször is leállt menet közben. Végül a hivatalosnak kihozott eredmény alapján Michelisz a 11. legjobb időt autózta, de csak három ezreddel volt lassabb az előtte végző Borkovicsnál. Az első hatban viszont öt Citroën volt, egyedül Tiago Monteiro fért be közéjük a Hondával, ráadásul ő is több mint 1 másodperccel volt lassabb, mint a harmadik José María López. Michelisz saját bevallása szerint ment az 1:56.438-nál jobb időt is, de lehet, hogy azokat nem rögzítette a rendszer.

A gyakorlást az is nehezítette, hogy a slick gumikkal nedves pályán kellett autózni, pedig korábban úgy tűnt, hogy inkább a hőség okozhat majd gondot az argentin nyárra áthelyezett futamon.

Tavaly az első futamon második, a másodikon hetedik volt Michelisz, de akkor a szezon közben voltak a termasi pályán, ahol a Citroënek 40 kilós súlytöbblettel indultak, tehát hátrányban voltak. Ennek ellenére pontszerzést vár magától, és legalább az egyik futamon szeretne felállni a dobogóra.

Az első szombati szabadedzésen sikerült javítania Michelisznek, a száraz pályán több mint 6 másodperccel volt gyorsabb, mint pénteken, összesítésben a 10. legjobb idővel zárt. A második szabadedzésen viszont visszaesett, csak a 14. időt autózta. Az edzést menet közben rövid időre le kellett inteni, mert Hugo Valente falnak ütközött Chevrolet-jával, ami ki is gyulladt, de a gyors oltás után folytatódhatott a szabadedzés.

Az Argentin Nagydíj programja:

Március 7., szombat, 19.00 Időmérő

Március 8., vasárnap, 19.00 Első futam, 20.00 Második futam