Félidőben egy vitorlázónak is jó előnnyel bemenni az öltözőbe
A Volvo Ocean Race kilencedik, befejező szakaszának első felében az Alvimedica vitorlázott a legjobban. A török-amerikai hajó értel el leghamarabb a Lorient–Göteborg köztes állomását, Hágát.
A mezőny a franciaországi Lorientből lassú rajtot vett, az áramlatok és az árapály nem tette lehetővé az igazán gyors vitorlázást. A csapatok tapadtak egymásra, csak első nap végére alakultak ki nagyobb különbségek.
Bretagne után kettévált a mezőny. A Brunel, a MAPFRE és a Dongfeng az angol partok felé húzott, míg a másik négy hajó a francia oldalon maradt. Az utóbbiak döntése tűnt első rossz döntésnek, az Abu Dhabi, az SCA és a Vestas Wind 20 tengeri mérföld körüli hátrányt is kapott.
A félszakasz nehézsége a sok dagálykapuban rejlett. Ezeken a területeken a víz áramlási sebessége jelentősen eltér, ami ugyan segítheti is a haladást, de veszélyes örvények is keletkezhetnek. Ezeket a kapukat előre kijelölték, a vitorlásoknak így valamelyest kényszerített pályán kellett haladniuk, és arra figyelniük kellett, hogy ne lépjenek tiltott területre. Ez a taktikát is meghatározta.
A legjobb döntéseket a mezőny legfiatalabb kormányosa, a 30 éves Charlie Enright hozta. A rövid táv ellenére jelentős előnnyel futott be elsőként Hágába, közel másfél órát verte a második Dongfengre.
"Mindig jó érzés előnnyel bemenni az öltözőbe a félidőben, és ez is olyan érzés. Hasonló, mint mikor megkerülöd a Horn-fokot, nem adnak pontot azért, de mégis nagy teljesítmény" – mondta Enright.
A mezőnyt szombaton újraindítják az eddig különbségek alapján. A földkörüli vitorlásverseny várhatóan hétfőn zárul Göteborgban.
A félszakasz eredménye:
1. Alvimedica 2 nap 8 óra 34 perc 1 másodperc
2. Dongfeng 2:10:20:30
3. MAPFRE 2:10:54:18
4. Brunel 2:11:11:47
5. Abu Dhabi 2:12:27:44
6. Vestas Wind 2:12:38:18
7. SCA 2:13:06:37