Kulisszatitkok arról, hogyan került Valter Attila a kerékpársport Real Madridjához
További Sport cikkek
- Luke Littler történelmet írt a darts vb-n
- Az olimpiai bronzérmes Muhari Eszter magabiztos címvédése a női párbajtőrözők között
- Még mindig kórházban ápolják a mérkőzése előtt rosszul lett dartsost
- Ed Sheeran volt a nap szenzációja, a háromszoros dartsvilágbajnok kiütéssel rajtolt
- Meghalt Jakab Vilmos olimpikon ökölvívó
Valter Attila úgy érzi, a világ legjobb országúti kerékpáros csapatához szerződött, amelynél minden esélye megvan arra, hogy tovább fejlődjön – számolt be a Magyar Távirati Iroda a versenyzővel való hétfő esti sajtóbeszélgetést összefoglaló cikkében. Mint korábban megírtuk, a 24 esztendős sportoló hároméves megállapodást kötött a Jumbo-Vismával.
Hétfő délelőtt jelentették be, hogy a holland Jumbo-Vismánál folytatja pályafutását a 24 éves magyar bringás, és 2025-ig kötelezte el magát.
Az esti online sajtótájékoztatóján elmondta, hogy már az év elején kereste őt több csapat, amit megtisztelőnek nevezett, ugyanakkor meg is lepte a sok érdeklődés, mert erre az évre még érvényes szerződése volt a Groupama-FDJ-nél.
„A Jumbo-Visma is elég hamar elkezdett kérdezősködni a menedzseremnél” – idézte az MTI Valtert, aki elárulta: a hollandok már akkor is megkeresték, amikor még a CCC kerekese volt, de lojális akart maradni, illetve akkor még túl nagy falatnak érezte volna a váltást. Idén a Giro magyarországi Nagy Rajtja előtt újra megkeresték, és sok mindent meg is beszéltek.
„Tetszett, amit mondtak, már az is, hogy két éve nemet mondtam, és újra megkerestek” – tette hozzá. Majd megjegyezte, hogy szerinte (is) a Jumbo-Visma a világ legjobb csapata, idén övék a legtöbb UCI-pont és a győzelem is.
„Nekem személy szerint nagyon szimpatikus, ahogy dolgoznak. Nagyon fontos nekik a pszichológiai háttér, a sportolók mentális egészsége” – mondta, hozzátéve, hogy már két éve elvégeztettek vele egy tesztet, amin átment. „A mentális felkészítésre ugyanúgy odafigyelnek, mint a fizikálisra.”
Az MTI kiemelte: gondolatként előjött, nem veszélyes-e neki ehhez a csapathoz igazolnia, melyben a világ legjobbjai közül többen tekernek, de a Jumbo eloszlatta a kételyeit.
„Rövidre zárták: ha segítőre lenne szükségük, nem hívtak volna fel” – mondta, hozzátéve, hogy szerinte lesz ugyan sok olyan verseny, melyen segítenie kell majd csapattársait, de nem klasszikus segítői szerepre szerződtették.
„Megnézték az eredményeimet, edzéseimet, bízom benne, hogy nagyot tudok fejlődni” – hangsúlyozta, majd később úgy folytatta, mindenben szeretne előrelépni, és úgy vélekedett, hogy ha öt-tíz százalékot fejlődne a jelenlegi állapotához képest, sok versenyen tudna nyerni. „Szeretnék magamnak saját eredményt, saját lehetőséget, de megnyugtattak, hogy ők is emiatt vettek fel.”
Megemlítette, hogy azokon a versenyeken, amelyeken sikeres tudott eddig lenni, a jövőben is szívesen elindulna, így a Strade Bianchén, a katalán körön vagy akár a Girón, de az olaszon kívül más háromhetesen is kipróbálná magát.
„Itt tudok a legnagyobb szintet lépni a három év alatt, de ha nem így alakul, akkor még mindig csak 27 éves leszek, ha úgy érzem, elnyomnak, elgondolkodok majd a váltáson.”
A közeli jövőt érintve elárulta, az idényt a lombardiai körversennyel zárja október 8-án, azután körülbelül egy hónapos szünet következik, novembertől pedig már az új csapatával folytatódik a munka.
„Decemberben lesz az első edzőtábor. Ők ebben is profibbak, rengeteget edzőtáboroznak, rengeteget magaslatoznak, tudják is, miért mennek oda. Kevesebb lesz az itthonlét” – mondta, a beszélgetés vége felé pedig úgy fogalmazott: „Remélem, szemmel látható lesz már a következő év elején, hogy egy új versenyző lettem.”
Valter a Cube-Csömör és a Pannon Cycling Team kerékpárosa volt, mielőtt a CCC-hez szerződött, amelynek kontinentális, majd World Tour-csapatát erősítette. A tavalyi és idei évet a Groupama-FDJ-ben töltötte.
(MTI / Index)
(Borítókép: Az összetettben élen álló Valter Attila, a Groupama-FDJ csapat versenyzője a 104. Giro d'Italia olasz országúti kerékpáros körverseny nyolcadik, Foggia és Guardia Sanframondi közötti, 170 kilométeres szakaszának rajtja előtt Foggiában 2021. május 15-én. Fotó: MTI / EPA-ANSA / Luca Zennaro)