Az autósoknál 61 éves versenyző nyert a világ legnehezebbnek tartott tereprali-viadalán
A 61 éves Sainznak ez karrierje során a negyedik diadala a világ legnehezebbnek tartott tereprali-viadalán. A kétszeres ralivilágbajnok 2010, 2018 és 2020 után győzött ismét.
Ezzel az Audi lett az első gyártó, amelynek hibrid-elektromos hajtású járművel sikerült megnyernie a Dakart.
Sainz legfőbb riválisává a verseny második hetében a kilencszeres rali-vb-győztes francia Sebastian Loeb lépett elő, ő azonban műszaki hiba miatt a csütörtöki gyorsasági szakaszon több mint egy órát vesztegelt, így nem maradt esélye utolérni spanyol riválisát.
A pénteki szakaszt Loeb és navigátora, Fabian Lurquin ugyan megnyerte, de az összetettben ez is csak arra volt elég, hogy a dobogó legalsó fokára felállhasson.
Az összetett második helyet ugyanis a hajrában jó tempót diktáló és konstans teljesítményt nyújtó Guillaume De Mevius, Xavier Panseri belga, francia duó kaparintotta meg Toyotával.
A motorosoknál pályafutása második Dakar-sikerét aratta az amerikai Ricky Brabec. A Hondával versenyző 32 éves motoros 2020 után diadalmaskodott ismét.
Brabec a pénteki zárószakaszon hetedik lett, de ez is elég volt neki a győzelemhez, legfőbb üldözője, a botswanai Ross Branch ugyanis csak kilencedikként ért célba.
A záróetapot a tavaly győztes argentin Kevin Benavides nyerte, megelőzve a másodikként végző, kétszeres Dakar-győztes ausztrál Toby Price-t, valamint a harmadikként záró öccsét, Luciano Benavidest.
Az idei Dakar január 5-én rajtolt al-Ulából, és a prológ mellett 12 gyorsasági szakasz, csaknem 8000 kilométernyi táv leküzdése után ért véget Dzsanbúban.
(MTI)