Rengeteg vitát váltott ki az olimpián Hámori Luca legyőzője, most a milánói divathéten modellkedett
Az nem vitás, hogy az Imane Helif nemi hovatartozását vitató botrány nem ártott az algériai bokszoló népszerűségének, ha úgy tetszik, az egekig korbácsolta fel a 66 kilós súlycsoport olimpiai bajnokának reklámértékét.
Mint köztudott, Helif a párizsi játékok női boksztornájának negyeddöntőjében, a 66 kg-os súlycsoportban egyhangú pontozással legyőzte Hámori Lucát, majd megnyerte a tornát, olimpiai bajnok lett. Akkor már az egész világ arról beszélt, hogy Helif nem is nő, hanem biológiai férfi, akit egy évvel korábban a nemzetközi szövetség, az IBA kizárt a világbajnokságról, mert a kromoszómateszt rendellenességeket tárt fel nála. A NOB azonban az ökölvívó útlevelére hivatkozva – amelyben az állt, hogy Helif nő – engedte indulni az algériai sportolót.
Nos, hazájában hősként fogadták a hazatérő Helifet, Algériában senki sem kételkedik a bunyós női mivoltában. De a jelek szerint másutt sem, mert a Bottega Veneta olasz világcég reklámemberének szerződtette a sportolót, és felvonultatta a milánói divathéten, méghozzá a márka vadonatúj, 2025-ös tavaszi kollekciójában. A sárga bőrzakó és a fekete bőrnadrág valóban ütős kombó, kiegészítve az arany fülbevalóval, amely utalás a Párizsban megszerzett aranyéremre.
Helif Milánóban a celebvilág kiemelkedő alakjaival fotózkodott, többek között Julianne Moore filmsztárral, A$AP Rocky amerikai rapperrel, Kendall Jenner divatmodellel vagy éppen Mondo Duplantisszal, a rúdugrás kétszeres olimpiai bajnok világcsúcstartójával.
Úgy tűnik, Helif megfogta az isten lábát, mert nemcsak a Bottega Veneta szerződött vele, hanem például a Chery nevű kínai autógyár is, amely Arrio8 jelű luxusmodelljével ajándékozta meg a bokszolót.
(Borítókép: Imane Helif a milánói divathéten 2024. szeptember 21-én. Fotó: Vittorio Zunino Celotto / Getty Images)