Forgalomba kanyarodott a Lánchídnál a Tour de Hongrie mezőnye
További Bringa cikkek
- Vas Blanka hatodik hellyel nyitott Belgiumban
- Jövőre már profi lett volna, autóbalesetben meghalt a 18 éves belga bringás
- Óriási rekorddöntés, Filutás Viktor az egyórás kerékpározás új magyar csúcstartója – videó
- Valter Attila: A csapat elégedettebb velem, mint én saját magammal
- Vas Blanka negyedik az egyik legnehezebb terepkerékpáros versenyen
Ijesztő jelenet volt a Tour de Hongrie ötödik, utolsó szakaszának legvégén vasárnap Budapesten: a pesti alsó rakpartról a Lánchíd mellett kanyarodott fel a mezőny, amikor a bringások rossz irányba fordultak, és a forgalom közepén találták magukat.
A közvetítésben látható is, hogy előbb egy taxival szemben találták magukat, majd az autók között haladtak egy darabon a Széchenyi István téren körbe. A mezőny a közvetítőmotort követte, az véthette el az irányt – ahelyett, hogy élesen balra felkanyarodott volna a hídra, a tér felé ment. A bringások egy része nem mérlegelt, ment a motor után, holott az útvonalat jelölő zsűrikocsit kellett volna követniük. Ez a közvetítőmotor előtt haladt. Az esetet a videón 21:00-tól láthatják.
Szerencsére a rossz kanyarból nem lett baleset, mindenki megúszta. A videón jól látszik, hogy a szakasz útvonalát és a forgalmat egyetlen, az út szélén integető segítő választja el, sem kordonnal, sem több emberrel nem különítették el a kettőt, ez okozhatta a zavart.
„A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) szabálya azt mondja ki, hogy a versenyzőnek tudnia kell az útvonalat akkor is, ha a motoros rossz felé megy. Az itinerben jelöltük ezt a kanyart, ki is volt táblázva az útirány, valamint az útvonalbiztosító motoros is jelzett síppal és zászlóval. A Lánchídra vezető 180 fokos visszafordító valóban kritikus pont, de tavaly is ugyanez volt a pálya, és akkor ebből nem volt probléma, valamint a szökevénycsoport második fele is már a helyes útvonalon haladt tovább" – mondta Szilasi László versenyigazgató, aki körülbelül 15 másodperccel a mezőny előtt haladt kocsival. Megerősítette, mind a jelzőtábla, mind az útvonalirányító a helyén volt. A mai eset számukra is tanulságos volt, megfontolják, hogy jövőre szalmabálás vagy kordonos zárást is alkalmazzanak-e.
Az eltévedő versenyzők valóban veszélybe kerültek, de ez saját felelősségük volt, szerencséjükre a Roosevelt teret megkerülő út is felvitt a Lánchídra így nem veszítettek sok időt. Az UCI-szabály is az mondja ki, hogy az ilyen eltévedés versenybalesetnek számít, nem kapható érte időjóváírás, nem állítják meg ilyenért a mezőnyt. Ez az incidens nem is számított be a végkimenetelbe, a két csoport később összeért.
A Gyöngyös és Budapest közti 113 km-es szakaszt a szlovén Rok Korosec nyerte, Lovassy Krisztián két másodperc hátránnyal a harmadik lett, míg a Tour de Hongrie győztese az ész Mihkel Raim lett, 18 másodperccel verte a második ukrán Olekszandr Polivodát. A legjobb magyar Rózsa Balázs lett, 5:42 perc hátránnyal a 17. lett.
Az OTP Bank különdíjakat ajánlott fel a legjobb 23 évnél fiatalabb magyar versenyzők számára, Rózsa Balázs 300, Filutás Viktor 200, Móricz Dániel pedig 100 ezer forinttal lett gazdagabb. Mindhárman a Szuper Beton csapatának versenyzői, Stubán Ferenc együttese a csapatversenyben a tizedik helyen zárt, a magyar indulók között legjobbként.
Eredmények, 5. (utolsó) szakasz, Gyöngyös-Budapest (99 km):
1. Rok Korosec (szlovén, Radenska Ljubljana) 2:01:01
2. Ahmed Amin Galdun (marokkói, Delio Gallina Colosio) 2 másodperc hátrány
3. Lovassy Krisztián (magyar, Differdange-Losch) azonos idővel
Az összetett végeredménye:
1. Mihkel Raim (észt, Cycling Academy) 16:34:50 óra
2. Olekszandr Polivoda (ukrán, Kolss-BDC) 18 másodperc hátrény
3. Daniel Turek (cseh, Cycling Academy) 20 mp h.
...17. Rózsa Balázs (magyar, Szuper Beton) 5:42 perc h.