• Blog.hu
  • Fórum
  • Indavideó
  • Napi.hu
  • Dívány
  • Totalcar
  • Femina
  • Port.hu
  • We ❤︎ Budapest
  • Velvet
  • Címlap
  • Rovatok
  • Friss hírek
    • Facebook
    • Twitter
    • Tumblr
    • Reddit
  • Napi.hu
  • Dívány
  • Totalcar
  • Femina
  • Port.hu
  • We ❤︎ Budapest
  • Velvet
2023. 03. 26. vasárnap
Emánuel
EUR 384,52 Ft USD 357,34 Ft GBP 437,10 Ft BUX 41 819 Ft OTP 9 844 Ft MOL 2 474 Ft
4 °C
17 °C
Belföld Külföld Gazdaság Kult Vélemény Tech-Tud Sport Fomo 24 Óra Blog Videó Podcast
  • Sport
  • Bringa
  • tour de france 2017
  • chris froome
  • romain bardet

Agresszív verseny és defekt sem törte meg a sárga trikóst

fj
2017.07.16. 18:51
Index.hu logo

Kövesse az Indexet Facebookon is!

Követem!

További Bringa cikkek

  • Pogacar és Roglic sikere az idény első kerékpáros európai többnaposain Pogacar és Roglic sikere az idény első kerékpáros európai többnaposain
  • Valter Attila ötödik lett a Strade Bianchén, Pidcock szóló szökésből nyert
  • A magyar kerékpáros idén már komolyabb célokkal várja a Giro d’Italiát
  • Két hegyi és három sík etap a Budapesten záruló Tour de Hongrie-n
  • Valter Attila másodpercekkel maradt le az összetett dobógójáról Spanyolországban
Tovább a rovatra

A címlapról ajánljuk

Kapcsolódók (3)

Froome váratlanul és könnyen lett újra sárga trikós
Egy rövid emelkedő megkavarta az összetettet a Touron, de hihetetlenül szoros az állás.
Rövid szakaszon őrült meg a Tour mezőnye
Még szorosabb lett az összetett. Contador és Quintana együtt szökött és hozott sok időt.
Egy kulacson nem dőlhet el a Tour de France
Két top10-es bringás akkor ivott, amikor tilos. De a szakaszgyőztest nem büntették ugyanezért.

Chris Froome megőrizte a sárga trikót a Tour de France 15. szakaszán, de az AG2R csapata nagyon megdolgoztatta, majd Dan Martin (Quick-StepI hozott rajta időt. Az etapot Bauke Mollema (Trek-Segafredo) nyerte, aki szinte végig szökésben töltötte a napot.

Az összetett élén állók nagyjából megegyeztek abban, hogy a vasárnapi 189,5 kilométeres, két első kategóriás hegyet is beiktató szakaszon szökevény fog győzni. A rajt után meg is indultak a támadások, a pöttyös trikós Warren Barguil (Sunweb) is meglépett, hogy tovább gyűjtögesse a hegyi pontokat. 

Először csak egy kisebb csoport tempózott elöl, de úgy 55 kilométer megtétele után felduzzadt a létszám, egy ellentámadást, amit Mollema vezényelt, utolérte az élen lévő öt bringást. Így már 28-an szakadtak el a főmezőnytől. Egy-két csapat, mint a BMC vagy a Lotto-Soudal 3-4 bringással is ott volt. Michael Matthews pedig azért ment a csoporttal, hogy szorosabbá tegye a zöld trikóért folyó versenyt. A pontversenyt vezető Kittelen hozott a részhajrában.

Százhúsz kilométer megtétele után Tony Martin támadta be a szökevénycsoportot, és sikerült is elmennie úgy egy percnyire, de az első kategóriás hegymenetet nem igazán bírta, elmerevedett, Barguil pedig könnyedén megfogta. A két napja szakaszt nyert bringás tovább is ment, és egy újabb pontokat gyűjtött be a hegytetőn. A lejtmenetet már egy kisebb csoportban teljesítette, itt indított akciót Mollema, aki nagyot küzdve, egyedül teljesítette az utolsó 25 kilométert. Barguilék folyton ott voltak a nyakán, egy pillanatra sem engedhetett ki, csak 10-20 másodperces előnyből gazdálkodhatott. Időfutamából jól jött ki, élete első Tour-szakaszát nyerte a holland. Másodikként Diego Ulissi (UAE), harmadikként Tony Gallopin (Lotto-Soudal) hajrázott.

A darabokra szakadt szökevénycsoport küzdelme is izgalmas volt, de a főmezőnyben még nagyobb küzdelem alakult ki. Százötven kilométer után az AG2R csapata kezdett erős tempót diktálni, ami láthatóan nagyon kellemetlen volt sok bringásnak. A sárga trikós Froome is kisebb krizísbe került, alig tudott a sorban maradni, majd egy defekt miatt le is maradt. 

 A Sky mozgósította embereit, 50 másodpercet kellett behozniuk az utolsó hosszú emelkedő előtt, vagy már magán a hegyen. Ez sikerült is neki, de el is használódtak a segítők a mentőakcióban, sőt még Mikel Landának is vissza kellett maradnia, hogy segítsen kapitányán. Froome-mal együtt aztán együtt haladtak a favoritokkal. De már nem mindenkivel, az AG2R nagy tempójába Nairo Quintana (Movistar) belerogyott, és el is szállt minden reménye a jó helyezésre, több mint hat perc már a hátránya.

Romain Bardet még tempóváltással próbálta megtörni Froome-ot, de a sárga trikós, ha nehézségek árán is, szerelni tudta az akciót.  A célhoz közelítve egy kisebb emelkedőn Dan Martin is robbantott, akivel nem is tudott senki elmenni. Az ír kihajtotta magát, végül 12 másodpercet vert Froome csoportjára. Ezzel még szorosabb lett az amúgy is kiélezett összetett. Az első és az ötödik helyen álló kerékpárost csak 1 perc 12 másodperc választja el. Tehát mindenki mindenki ellensége is, nem nagyon lesz értelme alkalmi szövetségeket kötni a hátralévő etapokon. 

Eredmények:
15. szakasz, Laissac-Sévérac l'Église - Le Puy-en-Velay, 189,5 km:
1. Bauke Mollema (holland, Trek) 4:41:47 óra
2. Diego Ulissi (olasz, UAE Team Emirates) 19 másodperc hátrány
3. Tony Gallopin (francia, Lotto-Soudal) azonos idővel

Összetett:
1. Christopher Froome (brit, Sky) 64:40:21
2. Fabio Aru (olasz, Astana) 0:00:18
3. Romain Bardet (francia, AG2R) 00:23
4. Rigoberto Uran (kolumbiai, Cannondale-Drapac) 0:29
5. Daniel Martin (ír, Quick-Step Floors) 1:12
6. Mikel Landa (spanyol, Sky) 1:17
7. Simon Yates (brit, Orica-Scott) 2:02
8. Louis Meintjes (dél-afrikai, UAE) 5:09
9. Alberto Contador (spanyol, Trek-Segafredo) 5:37
10. Damiano Caruso (olasz, BMC) 6:05

Ma is tanultam valamit 1-2-3-4.
Maradj otthon és tanulj valamit ...ma is, ...holnap is, ...holnapután is
Maradj otthon és tanulj valamit ...ma is, ...holnap is, ...holnapután is
Index.hu logo

Kövesse az Indexet Facebookon is!

Követem!

Ehhez a cikkhez ajánljuk



Bookline
Felhajtóerő
2975 Ft
Peter Wohlleben Ha a fák lélegzethez jutnának
4250 Ft
Ingatlan.com
  • Hírek
  • Hazai áramtarifák és árak 2023-ban
Money.hu
  • Árfolyam
  • Hogy mehet csődbe egy nagy bank, és mit jelent ez az ügyfelekre nézve?
  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Szerzői jogok
  • Adatvédelmi elvek
  • Süti szabályzat
  • Süti beállítások
  • RSS
  • Állás
  • Márkabiztonság
  • © 1999-2023 Index.hu Zrt.