Menteni kellett a magyar óceánátevezőket

2013.11.29. 20:49

Portugál tengerészeknek kellett kimenteniük az óceánátevező magyar kajakpárost csütörtök este, közölte az Algvaredailynews

A lap úgy tudja, Kovácsik Levente és Szabó Norbert Ádám csütörtök délután fél ötkor adott le vészjelzést. A párost negyven kilométerre Vila Real de Santo António partjaitól, két órával később találták meg. Azt írják, a kajak már majdnem elsüllyedt, mikor a mentőcsapat odaért. A körülmények miatt nem volt egyszerű a mentés, hajnalra sikerült partot érni.

A Far Far Away–Túl az Óperencián-projekt Facebook-oldala péntek este számolt be a történtekről. „Technikai problémák miatt a fiúknak újra vissza kellett fordulniuk és kikötniük Portugália partjain. Vontatni kellett őket a parthoz, mivel visszafelé nagyon erős szembeszéllel mentek". Azt írták, a kajak "nem ment tele vízzel".

Este fél tízkor a két kajakos is bejelentkezett, megerősítették, hogy az expedíciónak vége.  „Huelvától 42 tengeri mérföld távolságra a vízkészítő berendezésünkben ismét a nyílt óceánon nem javítható probléma lépett fel. Célbavettük a legközelebbi portugál partszakaszt, de a kedvezőtlen szélirány és hullámzás miatt több órányi evezés során sem kerültünk közelebb a parthoz és bár életveszélyben nem voltunk, vontatást kértünk. A műszaki problémákat és a több mint egyhetes kedvezőtlen időjárási előrejelzéseket figyelembevéve azt a döntést hoztuk, hogy nem kockáztatjuk saját és expedíciónk biztonságát, indulásunkat jövő őszre halasztjuk. De optimisták vagyunk. Az elkövetkezendő egy évre úgy gondolunk, hogy lesz időnk továbbfejleszteni és továbbtesztelni a konstrukciót. Két éve készülünk erre az útra, úgy tűnik, szükségünk lesz még egy kis időre, hogy tökéletesen tudjuk megtenni azt."

A páros már egyszer visszafordult, akkor is a vízszűrő gép meghibásodása kellett visszatérniük a starthelyre. Egy nappal később, kedden újra elindultak a 6500 km-s expedícióra.