Williams

2000.03.17. 22:01
Frank Williams 1975-ben alapította saját istállóját, bár ekkor ő már hat éve - kisebb csapatok vezetőjeként - a Forma-1-ben dolgozott. Sikertelenségei miatt már-már örök vesztesnek tituálták, s senki nem gondolta volna, hogy egy napon majd ő uralja a Száguldó Cirkusz világát.
A ,,vesztes" azonban 1978-ban megkötötte élete üzletét, mely egy csapásra győztessé tette, s jó néhány évig az F1 csúcsán tartotta őt. A Saudia Airlines szponzori szerződése megoldotta anyagi gondjait, s két konstruktőr-vb. elsőséget hozott számára, 1980-ban és 81-ben. Később az arab emblémát a Camel logója váltotta a kocsik oldalán. S bár a sikerszéria töretlen maradt a csapat működése mégis veszélybe került: 1986-ban Williams közúti autóbalasetet szenvedett, melynek következtében végtagjai örökre lebénultak. Patrick Headnek köszönhetően azonban, aki az évek során barátból társtulajdonossá lépett elő, ezt az időszakot is sikerült átvészelnie a teamnek. (Frank fantasztikus akraterejének köszönhetően alig egy évvel később visszatért a versenypályák mellé, s a mai napig maga vezeti csapatát.)

Az angol istálló uralma a kilencvenes években teljesedett ki igazán. 1992-ben ugyanis Frank új főtervezőt szerződtetett, a fiatal Adrian Neweyt, aki hibátlan autóival Mansellt, Prostot, Hillt és Villeneuve-öt is bajnoki címhez segítette. Mikor azonban 1997 végén Newey a Mclarenhez szerződött, a sikerszériának is vége szakadt: a Williams team az utóbbi két évben képtelen volt futamot nyerni. (Ilyen egyébként 88-ban történt utoljára.)

Valószínűleg ez az oka, hogy 2000-re Williams és Head amit csak lehetett megváltoztatott az istállónál. Új a motorszállító (BMW), a színösszeállítás (tradicionális BMW kék-fehér), s természetesen a legfontosabb láncszem, a főszponzor is. A Rothmans millióit idén a világ egyik legnagyobb és legsikeresebb számítástechnikai vállalata, a Compaq fogja pótolni. A folytonosságot csak Ralf Schumacher képviseli, aki mellett azonban szintén egy friss szerzemény, a fiatal Jenson Button tekeri majd a kormányt. A cél egyértelmű: vissza a csúcsra, persze nem azonnal, de legkésőbb 2002-ben.

A siker, bár valószínűleg késik majd egy kicsit, elmaradni biztosan nem fog.