|
David Coulthard elkönyvelhette élete első monacoi győzelmét
|
Az autók gond nélkül teljesítik a felvezető kört, ám közvetlenül az indulás előtt Wurz jelzi, hogy a kocsijával gondok vannak: öt perc csúszás, új bemelegítés, ,,új rajt". Most nincs semmi probléma: Schumi elhúz, Trulli, Coulthard mögötte, az első kanyaron mindenki gond nélkül átjut, mégis - ki tudja miért - villan a piros zászló. Ok még nincs, ám pillanatok múlva a versenyzők arról is gondoskodnak: a Loews kanyarban Button meglöki De La Rosat, akinek autója így teljesen elzárja az utat. A mögötte ragadt Button, Zonta, Diniz, Gené és Mazzacane csak a tartalék gépével állhat oda az újabb starthoz. Vagyis oda sem állhat, mert a szabályok értelmében mindannyiuknak a boxból kell a mezőny után erednie. (Kivétel De La Rosa: ő már most a pótautóban ült, így el sem indulhat.)
|
Rubens Barrichello "Mindent összevetve elégedett vagyok a második hellyel"
|
A második nekifutás teljes sikert hoz: senki nem esik ki sem elöl - Schumi, Trulli, Coulthard, Frentzen, Hakkinen, Ralf a sorrend - sem hátul. Michael Schumacher rögtön felhúzza a nyúlcipőt, körönként egy másodpercet ver az üldözőkre. Mögötte Coulthard hevesen támadja Trullit, Hakkinen pedig ugyanezt teszi Frentzennel. Két kör elteltével azonban a mcLarenesek belátják, Monacóban lehetetlen előzni, ezért kissé visszavesznek a tempóból. Hátrébb jobban szétszakad a mezőny. Ralf Schumacher, Alesi és Barrichello között négy-öt másodpercben állandósul a különbség.
A továbbiakban elbúcsúzik Button, Gené, Wurz és Mazzacane - utóbbi kettő vesztét a St. Devote kanyar okozza, - az élen azonban minden változatlan.
A harmincadik körben felgyorsulnak az események. Előbb Alesi áll ki műszaki hiba miatt, majd Diniz csapja autóját falnak a St. Devote-ban. Hakkinen hirtelen lelassul, a depóba áll, s körhátránnyal tér vissza. Trulli szintén a boxba gurul, ám ő ott is marad, vége a versenyének.
|
Giancarlo Fisichella "Álmomban sem gondoltam volna, hogy ma dobogón fogok állni"
|
A pályán Ralf Schumacher balesete okoz ijedtséget: a német - természetesen a St. Devote kanyarnál - a falnak ütközik. Bicegve még átmászik a védőkorláton, de miután biztonságos helyre került, rögtön orvosokért kiált: overallján, a bal bokájánál, mintha vérfolt látszana: néhány perc múlva hordágyon viszik el a szerencsétlenül járt pilótát.
De térjünk vissza az aszfaltra! A negyvenhatodik körben Heidfeld és Zonta kezdi meg a kerékcseréket. Mindenki, kivétel Herbertet, csak egyszer áll ki. Gond nincs, az összes csapat hibátlanul végzi a tankolást.
Az élen továbbra is Michael Schumacher száguld, majd Coulthard, Frentzen, Barrichello, Fisichella, Irvine a sorrend.
Nyilatkozatok
|
David Coulthard:
,,Monacóban győzni a legfelemelőbb érzés! Mindennél nagyobb kihívás itt versenyezni, ezért nagyon boldog vagyok, hogy nyerni tudtam. A futam közben nem gondoltam semmire, az első helyre pedig végképp nem: csak a vezetésre gondoltam. Igaz, hogy szerencsém volt, de a múltban én is sokszor jártam úgy, mint most Schumacher."
Rubens Barrichello:
,,A rajtnál ketten is megelőztek, így azzal nem lehetek elégedett. Monacóban előzni lehetetlen, ezért nem is kockáztattam. A futam közepén egy ideig tökéletes volt a Ferrarim - utol is értem Frentzent - de akkor a boxból szóltak, hogy lassítsak egy picit, mert valamilyen műszaki gond támadt. Mindent összevetve elégedett vagyok a második hellyel."
Giancarlo Fisichella:
,,Álmomban sem gondoltam volna, hogy ma dobogón fogok állni. A rajtom egész jól sikerült, utána azonban úgy éreztem, az egyik gumim defektes, ezért jóval a tervezett előtt kellett kereket cserélnem. A végén minden jól működött, így harmadikként futhattam célba. Nagyon boldog vagyok."
|
|
Az ötvenötödik fordulóban megtörténik az elképzelhetetlen, az ami, kis túlzással, csak Monacoban történhet meg. Az addig szinte kilométerekkel vezető, legutóbbi nyolc versenyét pontszerző helyen befejező Schumacher autójának jobb első kerekénél füstfelhő látszik, majd a kocsi teljesen lelassul. A német még elvánszorog a depóig, ám nem tudja folytatni a küzdelmet. Coulthard örökli hát az első helyet, a hatodik pozícióba pedig Salo kapaszkodik föl. Hakkinen ekkor már a nyolcadik.
Tíz kör telik el teljes nyugalomban, majd az uszodánál Verstappen vágódik a falnak. Nem sokkal utána pedig a második helyen zavartalanul autózó Frentzen követ el végzetes hibát, természetesen a St. Devote-ban. Ez kedvez Hakkinennek, aki így legalább egy pontot megmenthet: hatodiknak jön föl.
A sorrend a továbbiakban már nem változik, így a skót David Coulthard elkönyvelheti élete első monacoi győzelmét. Másodikként a kivárásra autózó - hatan(!) estek ki előle - Barrichello fut célba, a harmadik helyet pedig a végig kiegyensúlyozottan versenyző Fisichella szerzi meg. Említést érdemel még Irvine negyedik helye, s Salo két szerzett pontja.
Hát ez volt idén Monaco. A világ egyetlen pályája, mely egyetlen előzés nélkül(!) is izgalmas verseny tud produkálni...
Monacói Nagydíj, 2000. június 04.
|
|
Név |
Ország |
Csapat |
Idő |
1 | Coulthard | Skócia | Mclaren | + 0.000 |
2 | Barrichello | Brazília | Ferrari | + 17.899 |
3 | Fisichella | Olaszország | Benetton | + 18.522 |
4 | Irvine | Írország | Jaguar | + 1.05.924 |
5 | Salo | Finnország | Sauber | + 1.20.774 |
6 | Häkkinen | Finnország | Mclaren | + 1 kör |
7 | Villeneuve | Kanada | BAR | + 1 kör |
8 | Heidfeld | Németország | Prost | + 1 kör |
9 | Herbert | Anglia | Jaguar | + 2 kör |
Kiestek |
10 | Frentzen | Németország | Jordan | + 8 kör |
11 | Verstappen | Hollandia | Arrows | + 18 kör |
12 | M. Schumacher | Németország | Ferrari | + 23 kör |
13 | Zonta | Brazília | BAR | + 30 kör |
14 | R. Schumacher | Németország | Williams | + 41 kör |
15 | Trulli | Olaszország | Jordan | + 42 kör |
16 | Diniz | Brazília | Sauber | + 48 kör |
17 | Alesi | Franciaország | Prost | + 49 kör |
18 | Mazzacane | Argentína | Minardi | + 56 kör |
19 | Gené | Spanyolország | Minardi | + 57 kör |
20 | Wurz | Ausztria | Benetton | + 60 kör |
21 | Button | Anglia | Williams | + 62 kör |
22 | De la Rosa | Spanyolország | Arrows | Nem indult |
Leggyorsabb kör: HAKKINEN 1'21"571
|
|
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!