Malajzia Forma-1- és Ferrari-lázban ég

2000.10.19. 12:40
Michael Schumacher már Japánban megnyerte az idei világbajnokságot, a hétvégi Malajziai Nagydíjra azonban az összes - majd' 100 000 - jegy elővételben kelt el.
Sepangban, a hétvégi F-1-es futam helyszínén tombol a Forma-1 láz. Már négy nappal a verseny előtt az összes, azaz 94 000 belépő elővételben elkelt. A város utcáin hömpölygő tömeg a résztvevő csapatok színeiben pompázik, az árusok zsákszámra adják el a versenyzőkkel és az istállókkal kapcsolatos csecsebecséket. Természetesen a legjobban a Ferrari holmijai fogynak, hiszen a ,,Ferrarizmus" már a Távol-Keletet is meghódította. A rajongás azonban még tovább nőhet, ha a modenai márka vasárnap - a vezetői mellé - megszerzi a konstruktőr világbajnoki címet is. Erre igen jó esélye van, ugyanis elég mindössze három pontot megkaparintania a maximálisan elérhető tizenhatból. Schumacher és Barrichello azonban nem szeretné ,,kicentizni" az újabb trófeát, céljuk most is a győzelem. Főleg Barrichello nyilatkozott elszántan: "Az idény során rengeteget segítettem Michaelnak, szeretném, ha most ő segítene nekem egy kicsit. A vezetőséggel már megegyeztünk, hogy a futam során zöld utat kapok, azaz nem kell Schumacher mögött autóznom, ha gyorsabb vagyok, győzhetek. Természetesen ezért mindent el is fogok követni, úgy érzem, most jött el az én időm."

Michael Schumacher az utolsó futamgyőztes személyéről nem, a Ferrarival kötött szerződéséről viszont nyilatkozott: "Nem tudom ki terjeszti azt a hírt, hogy még az idén elhagyom a Ferrarit. Ez nem igaz. A szerződésem csak 2002 végén jár le, addig biztosan Maranellóban maradok. Újabb világbajnoki címeket szeretnék nyerni a Scuderiával, remélem, hogy a mostani győzelmem egy új Ferrari-korszak első állomását jelenti." Az immár háromszoros világelső német a napokban nyilvánosságra hozta "Mágikus tizesének" tagjait, vagyis annak a tíz személynek a névsorát, akik a legtöbbet segítettek neki a világbajnoki cím megszerzésében. A tízek között helyet kapott "Luca di Montezemolo, a Ferrari szíve", Jean Todt csapatfőnök, "Ross Brawn, az agy", Rory Byrne, a Ferrari-kasztni tervezője, Luca Baldisseri, Schumi mérnöke, Lunetta, a főmérnök, D'Agostino, a motor felelőse, Martinelli, a motor tervezője, Domenicali, a csapat menedzsere és természetesen Willi Weber, Michael Schumacher személyes menedzsere.

A Malajziai Nagydíjra az összes jegy elővételben kelt el
Egy pillanatra térjünk még vissza a rajongókra, akik Schumi listáján valószínűleg a tizenegyedik helyet foglalják el. Sepangban a helyi olasz éttermek tulajdonosai közösen egy óriási Ferrari-transzparenst készíttettek, melyet a verseny előtt a Scuderia tagjai aláírásaikkal, óriási buli közepette avatnak majd föl.

A Forma-1 másik színolasz istállójánál, a Minardinál azonban már nem ilyen rózsás a helyzet. Néhány hete Gabriele Rumi, a csapat főrészvényese jelentette be, hogy kiszáll az F-1-ből, most pedig a team főszponzora, a spanyol Telefonica tette ugyanezt. A telekommunikációs cég inkább a rally világbajnokságba és a motoros GP sorozatba fekteti a pénzét. Ez a döntés a pilótákat is érinti, hiszen a Telefonica milliói nélkül Marc Gené könnyen elveszítheti eddig biztosnak hitt helyét az istállónál. Giancarlo Minardi, névadó-tulajdonos azonban nem dobja be a törülközőt. Ugyanis lehetséges, hogy 2001-re sikerül gyári Supertec motorokat szereznie autói számára, amivel talán sikerül szponzorokat találnia a következő évadra. Reméljük így lesz, hiszen az utóbbi másfél évtizedben a Minardi minden futamon indult, a Forma-1 család oszlopos tagjává vált.

Végül lássuk a hét legérdekesebb olasz hírét. Az Eurosport tévécsatorna információi szerint a jövő év végén Giancarlo Fisichella elhagyja a Benettont, helyére, 2002-re már a Renault-hoz, Flavio Briatore Jarno Trullit szerződtette. "Jarnónak 2001 végén lejár a Jordannel kötött megállapodása, így 2002-ben már a Renault-nál fog versenyezni. Az év (azaz 2002, a szerk.) végén minden bizonnyal elveszítjük Jenson Button, így újabb pilótára lesz szükségünk. Ralf Schumachert szívesen látnám Trulli csapattársaként" - nyilatkozta Flavio Briatore, a Benetton és a majdani Renault istálló főnöke.