Londonban adott randevút az F1 szerelmeseinek a BAR-csapat, itt rántották le ugyanis a leplet az idei szezonra épített szuperjárművükről, a
BAR-Honda 003-asról.
|
BAR-Honda 003
|
A gép már külsejében is eltér a tavalyitól, a mérnökök leginkább a levegőbeömlő nyílásokon változtattak. A kasztni fényezése - fehér-piros - ezzel szemben változatlan maradt, hiszen a szponzorok ugyanazok, mint egy évvel ezelőtt.
A motorháztető alatt 2001-ben is a Honda gyárilag továbbfejlesztett motorja dübörög majd, melytől érthetően igen sokat várnak az istálló vezetői, különösen a csapatfőnök, Craig Pollock. "Célunk, hogy a konstruktőrök között a Ferrari és a McLaren mögött megszerezzük a harmadik helyet, s hogy megnyerjünk néhány futamot. Gyárunk és a hozzátartozó infrastruktúra elég erős ahhoz, hogy vágyainkat megvalósítsuk. Valójában itt nem is vágyról, inkább akaratról van szó: azt akarom, hogy legalább harmadikok legyünk! A BAR-003-ast mindenképpen megfelelőnek tartom arra, hogy felérjünk a dobogóra" - mondta karizmatikusan a kanadai Pollock.
|
Jacques Villeneuve Idén győzelmekre törünk
|
Vele szemben azonban a csapat első számú pilótája,
Jacques Villeneuve a múlt heti első tesztek után nem volt megelégedve az új géppel, lassúnak és nehézkesnek nevezte azt. De pénteken már ő is derűlátóbban nyilatkozott: "Úgy látszik, három évnek kellett eltelnie ahhoz, hogy rátaláljunk a helyes útra. Amikor először vezettem a kocsit, azt hittem, ez a szezon is olyan lesz, mint a tavalyi. Ám szerencsére azóta kellemesen csalódtam, hiszen az utóbbi napokban már határozott fejlődést tapasztaltam. Most kell csak igazán keményen dolgoznunk azért, hogy az autó potenciálját valósággá tegyük, hiszen idén győzelmekre törünk."
A team második versenyzője a francia Olivier Panis lesz, aki egy évnyi McLaren-tesztpilótai állás után tér vissza a Forma-1-be.
|
Olivier Panis A tavalyi autóval érte el részsikerét
|
A hétközi barcelonai tréningen, csütörtökön épp
Panis volt az, aki a legjobb teljesítményt nyújtotta. 1.20.79-es idejével maga mögé utasította többek között
Michael Schumachert és Jarno Trullit is. A francia azonban a tavalyi autóval érte el részsikerét, az ideivel 1.21.55-re volt képes.
A háromszoros világbajnokhoz kapcsolódik a hír, mely szerint mind ő, mind öccse, Ralf új, méghozzá golyóálló(!) sisakban vág neki az idénynek. A németországi székhelyű Schuberth cég 15 mérnöke ugyanis majd másféléves kutató és fejlesztő munkát követően megalkotta a világ legkorszerűbb bukósisakját. A szuperbiztonságos fejfedő szénszállal megerősített műanyagból (carbon-kevlar) készült, s mindössze 1290 grammot nyom. A szellőzőrendszerének köszönhetően pedig másodpercenként hét liter levegőt képes átáramoltatni viselőjének feje körül. Schumiéknak tehát szinte idejük sem lesz megizzadni.
Összesített teszteredmények, Barcelona, január 25-26:
| |
1. | O. Panis | BAR-Honda | 1.20.79 |
2. | M. Gené | Williams-BMW | 1.21.20 |
3. | N.Heidfeld | Sauber-Petronas | 1.21.23 |
4. | J.Trulli | Jordan-Honda | 1.21.31 |
5. | M. Schumacher | | 1.21.33 |
6. | K. Raikkonen | | 1.21.94 |
|
|
Hírek röviden:
| |
- Lemondott posztjáról Studniczky Ferenc, a Hungaroring Rt. elnök-vezérigazgatója. A szakember - aki alig egy éven át töltötte be a tisztséget - döntését a közte és az elnökség közötti szakmai nézeteltérésekkel indokolta, de a részletekről nem kívánt felvilágosítást adni. A vezérigazgatói posztra az Rt.-t irányító testület átmenetileg Gaál Attilát nevezte ki, az ideiglenes elnöki tisztet pedig Fürjes Balázs fogja betölteni.
- A pletykák szerint a Ferrari előszerződést kötött Kimi Raikkonennel, a Sauber újonc pilótájával. Bár a hírt egyik fél sem erősítette meg, a két istálló közötti motorszállítói együttműködés, illetve a jó kapcsolat miatt van esély az üzlet létrejöttére. A fiatal finn néhány tapasztalatszerzéssel töltött év után csatlakozna a Ferrarihoz.
- Idén a Sauber főtervezői feladatait Stephen Taylor fogja ellátni. Az angol mérnök, aki a McLarentől igazol a svájciakhoz a nemrégiben távozott argentin Sergio Rinland helyét veszi át.
|
|
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!