További Forma-1 cikkek
- A Red Bull Racing kulcsfigurája mégis távozhat a csapatfőnök szexuális zaklatási ügye miatt
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
Mika Salo |
A kocsi hajtóműve egy 90 fokos elrendezésű, tízhengeres, természetesen 3000 köbcentis erőforrás, mely a kölni műhelyekben készült el, 19 hónapnyi munka után. A sebességváltó hat sebességes, félautomata, a gumikat azonban nem a japán Bridgestone, hanem a francia Michelin szállítja majd.
A kasztni André De Cortanze irányításával született meg, ő az a mérnök, aki a nyolcvanas-kilencvenes években igen sikeres Peugeot rallye -és prototípus- programját is irányította. A Forma-1-ben pedig dolgozott a Subernél és a Ligiernél.
A sofőrpárost a Salo-McNish duó alkotja, közülük előbbit azt hiszem nem kell bemutatni. Utóbbi ezzel szemben viszonylag ismeretlen név, hiszen még egyetlen F-1-es futamon sem indult. Néhány éve a Forma-3000-ben, majd az utóbbi időben hosszú távú versenyeken vett részt az Audival és a Toyotával. Talán érdekes lehet megemlíteni, hogy a kilencvenes évek közepén ő volt a Reynard Forma-1-es projektjének tesztpilótája, azonban az amerikaiak sosem érkeztek meg a cirkuszba. Reméljük, a japánokkal több szerencséje lesz a 32 éves skótnak, habár már most hallani olyan pletykákat, hogy jövőre a Toyota csupán Salónak ajánl majd pilótaszerződést...
Barcelonában ez alatt a jelen F-1-es tagjai rótták a köröket, s tesztelték az április 29-től, épp az itteni GP-től ismét legális kipörgésgátlót és más elektronikai eszközöket.
Ez a feltámadás, azt hiszem nem pénteken kezdődött el, ugyanis Coulthard a kavicságyban végezte a napot. Hakkinen ugyan a harmadik időt futotta, ám jókora hátránnyal áll Schumi és a második Panis mögött. A kétszeres finn világbajnok egyébként pontos magyarázatot adott a McLaren és saját maga gyengélkedésére. "A kasztnival is van baj, de hiányzik a feleségem is. Erjának otthon kell lennie a kisfiammal, ezért nem kísérhet el a futamokra. Jelenlétére, valamint a beszélgetéseinkre pedig szükségem lenne, a csapattagok nem tudják pótolni őt. Az utóbbi három évben mindenhová velem tartott, nélküle sosem nyerhettem volna kétszer is világbajnokságot" - szomorkodott Mika.
Max Mosley |