További Forma-1 cikkek
- A Red Bull Racing kulcsfigurája mégis távozhat a csapatfőnök szexuális zaklatási ügye miatt
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
Raikkönenért harcol a Ferrari és a McLaren?
Az újság szerint ugyanis Luca Di Montezemolo, a Ferrari elnöke nagyon megharagudott Barrichellóra annak vasárnapi gyenge teljesítménye - ötödik hely - miatt...Persze ez csak a látszat, a mélyben minden bizonnyal komolyabb érdek bújik meg, aminek, pontosabban akinek neve: Kimi Raikkönen.
Mint ismeretes, a szezon során már többször felröppent a hír, mely szerint a fiatal finn a Ferrari csapathoz tart - ő maga nem is tagadta, hogy minden vágya egy vörös autót vezetni -, azonban az olaszok mindig a szőnyeg alá söpörték az ügyet. S ott is tartották volna, ha nem jelent volna meg a színen egy újabb kérő: a Ferrari legnagyobb riválisa, a McLaren.
Ron Dennis, az angolok csapatfőnöke nem is tagadta, hogy érdeklődik Raikkönen után, s valószínű, hogy az érdeklődés az utóbbi hetekben már konkrét ajánlattá komolyodott. Azaz a Ferrarinak választania kell: vagy megszerzi azonnal Raikkönent vagy vár, ám ezzel megkockáztatja a 21 éves finn elvesztését.
Ha a lap információi valósak, akkor úgy tűnik, Montezemolo döntött: jöjjön Kimi, menjen Rubinho! Az átigazolást nagyban megkönnyítené, hogy a Sauber - itt versenyez pillanatnyilag Raikkönen - Ferrari motorokat használ, így a kapcsolat a két istálló között több mint barátinak mondható...
Burti már nem vádolja Irvine-t
Mindezek után lássuk, hogy van az utóbbi évek legnagyobb ütközését megúszó Luciano Burti. A brazil pilóta állapota szerencsére napról napra javul, s pénteken már el is hagyhatja a kórházat. Kedden már olyan jó erőben érezte magát, hogy nyilatkozott is az ütközésről.
"A balesetért nem hibáztatható senki, még Irvine sem. Először úgy éreztem, hogy ő a hibás, ám átgondoltam az esetet, s azt kell mondjam, hogy versenybaleset volt. Az életemet az utóbbi évek biztonsági fejlesztései mentették meg: ez volt a második nagy bukásom egy hónap alatt, s szinte karcolás nélkül megúsztam mindkettőt" - mondta Burti, aki vasárnap este Barrichellón keresztül azt üzente Irvine-nak, hogy ha tehetné, ököllel venne elégtételt.
Burti tehát a teljes felépülés útjára lépett, a regenerálódás azonban több időt vesz igénybe, mint két hét, azaz Monzában valószínűleg Luca Badoer, a Ferrari tesztpilótája helyettesíti a brazilt. Az előzetes tervek szerint az olasz az idei utolsó futamon, Japánban mindenképp beült volna Burti Ferrari-motoros Prostjába, de így a váltás kissé hamarabb jön.
A McLaren a Michelinhez pártolt
A napokban nem csak a pilótákról, de az F-1 technikai oldaláról is érkeztek hírek. A McLaren például jövőre már a Bridgestone abroncsok helyett Michelint fog használni, a Minardi pedig az idei Ford motorjait Asiatechre - ezzel idén az Arrows futott - cseréli majd. A Ferrari 2002 áprilisában veti be új fegyverét, a szinte teljesen átalíkott és tovább fejlesztett erőforrását. A motorblokkot kicserélik, s mind a kupplungon, mind a sebességváltón nagy változtatásokat hajtanak végre az olasz mérnökök.