További Forma-1 cikkek
- Negyvenéves lett Sir Lewis Hamilton, aki a legnagyobb kapuzárási klisét mutatta be
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
Milyennek találta az átépített németországi pályát? Sok pilóta nem titkolta, hogy a régi nyomvonal jobban tetszett neki.
Élveztem a vezetést az új Hockenheimringen. A rendezők meg akarták változtatni a pálya vonalvezetését, ám nem építhettek egy teljesen új aszfaltcsíkot. Átalakították a régit, s ami létre jött, szerintem nagyon jól sikerült.
A Hungaroringen eddig még soha sem kellett esőben versenyezniük a pilótáknak, s egyes szakértők véleménye szerint ez szerencse, mert a vizes Hungaroring veszélyes. De most könnyen lehet, hogy esni fog.
Azt hiszem, a Hungaroring abszolut biztonságos pálya, a gumifalak tökéletesen ki vannak építve, a kavicságyak és a lebetonozott bukóterek is megfelelő helyen találhatóak. A Forma-1-ben mindig van veszély, de szerintem a vizes 'Ringen körözni sem lenne veszélyesebb, mint a szárazon.
Mióta megnyerte az ötödik vb-címét, sokan hasonlítják önt Juan Manuel Fangióhoz.
Különböző korszakban vezettünk, így valójában nem is lehet összehasonlítani a kettőnk karrierjét. Az én teljesítményemet azonban klasszisokkal gyengébbnek tartom Fangióénál, elég ha csak például az akkori biztonsági feltételekre gondolunk. Szinte megijedek, ha belegondolok, hogy milyen pályákon kellett versenyezniük ötven évvel ezelőtt.
Mindent elért, amit a Forma-1-ben lehet, nem unja még az állándó versengést? Miben talál még kihívást a Forma-1 világában?
Ahhoz, hogy be tudjak ülni az autóba, s fel tudjam venni a versenyt a többiekkel, maximálisan fel kell készülnöm minden egyes nagydíjra. Ez még mindig így van, ebből a szempontból semmi sem változott az elmúlt tíz évben. Mindez izgalomban tart és a versenyzés folytasára ösztönöz. Nem hagyhatom figyelmen kívül a vezetés élményét sem, ami szintén óriási motivációs erő.
Azt beszélik, hogy ha hatodszor is nyer, visszavonul.
Nem a hatodik vb-cím a célom. Kéthetente újra és újra autóba ülök, hogy a következő futam kihívásait is legyőzzem. A kerék-kerék elleni csaták, a versenyzés miatt csinálom, ez motivál első sorban.
Frank Williams attól tart, hogy az egyik pilótája a közeljövőben a Ferrarihoz szerződik. Hogyan fogadná Juan Pablo Montoyát, ha a Ferrari úgy döntene, hogy a kolumbiait igazolja le maga mellé?
Semmi problémám nem lenne vele. Valójában nem tudom, Frank miért aggódik, hiszen Barrichellónak, Montoyának és nekem is érvényes szerződésem van a csapatommal, mindannyian 2004-ig írtunk alá. Még teljesen felesleges arról beszélni, hogy utána mi történik,. Abban viszont biztos vagyok, hogy nagy mulatság lenne, ha Montoya hozzánk szerződne, mert egyre jobban élvezem a vele folytatott csatákat.
A Forma-1 mára teljesen elgépiesedett, mondhatni űrtechnikát alkalmaznak az autók építésekor, a sport technikai része sokkal jobban előtérbe került, mint néhány évvel ezelőtt. Jól van ez így?
Bevallom, én élvezem a feljettségi szintünk adta előnyöket, amely miatt nem kell kompromisszumokat kötnöm. A kompromisszumok, megalkuvások az autó és a pilóta között, amiket gyűlölök, lassítanak, csökkentik mindkét szereplő teljesítményét, én viszont mindig a lehető leggyorsabban akarok menni. Régebben azt mondtam, 50-50 százalékkal részesül a pilóta és a kocsi az összteljesítményből, ám ez nem teljesen igaz, vannak körülmények, amelyek miatt hol egyik, hol másik irányba eltolódhat ez az arány.
A Ferrarival már mindent megnyer, amit csak lehet. Nem akar esetleg egy pillanatnyilag gyengébb csapathoz szerződni és azt felfuttatni? Biztosan nagy kihívás lenne.
Biztosan, s ha 23 lennék, nem sokat gondolkodnék ezen, azonban már 33 éves vagyok. Nagyon kemény munkával sikerült a Ferrarit eljuttatni addig a pontig, ahol most vagyunk. Emlékszem, négy éve sokan kérdezték, nem lenne-e jobb olyan autóban ülni, amellyel vb-t lehet nyerni. Akkor azt válaszoltam, nem, mert meg akarok dolgozni a győzelemért, s tudom, hogy sikerülni fog. Ha pedig nyerünk, akkor élvezni akarom a munkánk gyümölcsét egy ideig. Ez történik most.
Belegondol néha a kiscsapatoknál versenyző pilóták helyzetébe, akiknek szinte lehetetlen feljebb kapaszkodniuk?
Az autósportban mindig voltak nagycsapatok és kisebbek. Néha hogy egyesek felemelkedtek, ám az is előfordult, hogy valamelyik eltűnt a színről, elég csak a Lotusra gondolnunk. Nem tudom, mi lenne, ha én is egy szerényebb istállónál versenyeznék, de azt hiszem, ezen nem is érdemes filozofálni.
Eszébe jutott már, mit érezhetnek a kevésbé sikeres pilóták? Nem sajnálja őket, amiért szinte mindig ők veszítenek?
Nem, ezen a szinten már nem. Mindannyian jól meg vagyunk fizetve, nem a napi betevőért kell versenyeznünk. Az egyik pilóta nyer, a másik nem.
Vannak Forma-1-es rajongók, akik mindig annak drukkolnak, aki ön mögött halad a pályán. Ennek mi lehet az oka?
Az emberek szeretik, ha a gyengébb, az esélytelenebb győz. Ez teljesen normális reakció a Forma-1-ért rajongók részéről, ezért megértem, hogy néhányan miért unják már a sikereimet."
Lát esélyt rá, hogy a közeljövőben valamelyik csapat utolérje a Ferrarit?
Nem tudom, mikor, de előbb-utóbb sikerülni fog valakinek. Négy éve a McLareneknek akkora előnyük volt, hogy senki sem gondolta, hogy valaha is utolérik őket, ennek ellenére mi a Ferrarinál felvettek velük a harcot, küzdöttünk a világbajnokságért 98-ban és 99-ben is, míg nem 2000-ben legyőztük őket. Pillanatnyilag mi vagyunk az élen, ám senki sem tudhatja, hogy az előnyünk meddig fog tartani.
Ön szerint ki zárkózik föl leghamarabb?
A szezon elején azt mondtam, hogy a Williams ér utol legelőbb minket, de a McLaren utóbbi produkciói, leginkább a franciaországi teljesítményük után már nem vagyok benne biztos, hogy nem Ron Dennisék lesznek a gyorsabbak. Sőt, az is előfordulhat, hogy egyszerre három egyformán erős csapat lesz a Forma-1-ben.
Kimutatások szerint tízből kilenc ember ismeri a Schumacher nevet. Örül ön ennek?
A népszerűség természetesen remek dolog, ám egy bizonyos ponton túl már teher lehet az ember számára. Bevallom, nekem már kezd egy kicsit sok lenni, de el kell fogadnom.
A Forma-1-ben minden pilóta-gyerek egy másodperccel lassítja az apukáját. Önnek már két gyereke van.
Hú, ha így van, akkor korábban elképesztően gyors lehettem.
Colin McRae rally-világbajnok nemrégiben kihívta önt egy versenyre, hogy eldöntsék, ki a világ leggyorsabb autóversenyzője. Mindketten vezetnének rally- és Forma-1-es autót is. Ön azonban visszautasította az ajánlatot.
Amíg a FIAT-nak, vagy a Ferrarinak nem lesz rally-autója, addig nem állok ki McRae-vel. Neki ugyanis ott van a Forma-1-es Jaguar, ami valójában Ford, én viszont nem vezethetek Fordot, még a Forma-1-en kívül sem.
Ehhez a cikkhez ajánljuk
- Sport
Parádés átlövés a Török Kupában, góllal indította az évet a magyar válogatott szélső
A 14-szeres válogatott labdarúgó másodszor volt eredményes a sorozat 2024–2025-ös kiírásában.
3 órája
- Sport
Nincs családi csata a vb-döntőért, Van Gerwen kiejtette a 17 db 180-ast dobó angolt
Kétszettes előnyről búcsúzott a 2021-es világbajnok Gerwyn Price.
január 1., 15:49
- Sport
Ezek lesznek 2025 legjelentősebb sporteseményei Magyarországon és a nagyvilágban
Cselgáncs-vb Budapesten, Moto GP Balatonfőkajáron.
január 2., 05:59
- Mindeközben
Nagy-Britanniában a havazások miatt többen is egy kocsmában rekedtek, de köszönik, jól vannak
38 perce
- Címlapon
A magyar szaki, aki a legnagyobb filmsztárok köré teremt világokat
Dolgozott Alien-filmtől elkezdve, Nicolas Cage mozin át a Borderlandsig mindenen.
2 órája
- Sport
Megszólalt a válogatott futballista a mentőakció után: itt nem én vagyok a főszereplő!
Hisz abban, nem csak elodázni sikerült a katasztrófát.
január 2., 08:20
- Sport
Ezzel a csapattal küzd meg a világkupáért a magyar válogatott
A keretben négy olyan játékos kapott helyet, akik ott voltak a párizsi olimpián.
január 2., 07:42
- Sport
Olyan elismerést kapott Márton Viviana, ami még az olimpiai aranyérmet is übereli
Hongkongban is feljutott a világ tetejére.
január 2., 06:21
- Sport
Továbbra sincs ellenszer a csodagyerekre, ismét bejutott a vb elődöntőjébe
Búcsúzott a címvédőt kiejtő kétszeres világbajnok legenda.
január 1., 23:33
- Sport
Január is kipipálva, tovább menetel Új-Kaledóniában Fucsovics Márton
A világranglista 517. helyezettje következik.
január 1., 16:38
- Mindeközben
Rácz Jenő megmutatta, mit készített otthon reggelire, de szerinte van egy kis hiba a képen
4 órája
- Címlapon
Donald Trump bejelentette, hogy igényt tart Grönlandra
Szerinte ha a Hamász által fogva tartott túszokat nem engedik szabadon, kitör a pokol a térségben.
3 órája
- Sport
Újévi fordítás az Arsenaltól, tapadnak az „ágyúsok” Szoboszlaiékra
A Liverpool előnye hat pont a londoniakkal szemben.
január 1., 20:29
- Sport
Marozsán Fábián: Próbáltunk a világelittől ellesni, elcsenni dolgokat
Kimerítő volt a világelitben töltött első teljes szezonja, és bár tudja, min kell változtatni, vannak fájó pontok.
2024. december 31., 10:45
- Címlapon
Szankciós listára tette a távozó amerikai kormány Rogán Antalt
David Pressman szerint az új adminisztráció nem változtatja majd meg a jelenlegi döntést.
6 órája
- Sport
Ma lenne 80 éves az olimpiai bajnok és Eb-bronzérmes Varga Zoltán
A Ferencvárossal a Juventust legyőzve nemzetközi kupasorozatot is nyert.
január 1., 15:14
- Címlapon
A magyar kormány reakciójában Pressman személyes, pitiáner bosszújáról beszél
Jogi lépéseket tesz a Miniszterelnöki Kabinetiroda január 20-a után.
5 órája
- Címlapon
Az amerikai nagykövet lehetséges utódja: Szégyen, amit Pressman tett
Bryan E. Leib bízik a magyar–amerikai kapcsolatok javulásában.
45 perce
- Sport
Remek tenisszel, a világ egyik legjobbját legyőzve jutott negyeddöntőbe Marozsán Fábián
A világsztár orosznak nem volt válasza a magyar teniszező játékára Hongkongban.
január 2., 14:05
- Sport
Nem bírt az első kiemelttel Novak Djokovics és Nick Kyrgios alkalmi párosa
Az ausztrál egyesben is búcsúzott a hazai tornán.
január 1., 13:01
- Sport
Súlyos autóbalesete után megható üzenetet küldött az érte aggódóknak a futballsztár
„Idén tudom, miért vagyok hálás: hogy még életben vagyok.”
január 1., 12:55
- Sport
Itt a vége, már nem a Manchester United legendája edzi a magyar válogatott játékosát
Elfogyott a türelem az angol második vonalban utolsó helyezett klubnál.
2024. december 31., 12:23
- Címlapon
Gyurcsány Ferenc: Ha Magyar Péter magáénak akarja az országot, akkor csöbörből vödörbe kerülünk
A DK elnöke március 15-ére pártoskodás nélküli Orbán elleni felkelést szeretne.
1 órája
- Címlapon
Már a fél ország beteg, és a kínai vírus is erőre kapott
Miért dőlt ki szinte mindenki az ünnepek alatt? Visszajön a maszkhasználat? Háziorvost kérdeztünk.
3 órája
- Mindeközben
Schobert Norbert videót mutatott az éneklő Laráról, produkciója édesanyja szemébe is könnyeket csalt
10 órája
- Sport
Áttörte az álomhatárt a mosolygós gyilkos
Nem bírta a tempót a férfi nyúl.
2024. december 31., 22:47
- Sport
Horvát és norvég szakember is pályázhat a Ferencváros megüresedett vezetőedzői posztjára
A magyar rekordbajnok egyelőre csak annyit közölt, ideiglenesen ki veszi át az irányítást.
2024. december 31., 14:16
- Sport
Több mint 40 ezer néző látta a helyszínen a vendégek hokigáláját
Az 1000. meccsét játszó védő két góllal járult csapata sikeréhez.
január 1., 11:59
- Sport
A kevés játéklehetőség miatt távozik azeri csapatától a magyar válogatott labdarúgó
Közös megegyezéssel felbontják szerződését.
2024. december 31., 12:03
- Sport
Maradt a farmer, Carlsen visszaoldalgott a táblához, majd megnyerte a villámsakk-vb-t
Megosztott elsőség Nyepomnyascsijjal, Wembanyama is váltott egy partit az esőben!
január 1., 12:23
- Sport
Meghalt az ETO egykori elnöke, Szániel János
A klubvezető 82 éves volt.
2024. december 31., 07:41