További Forma-1 cikkek
- Csapatot vált a Formula–1 népszerű pilótája, később a gyári Audi versenyzője lesz
- A Red Bull Racing kulcsfigurája mégis távozhat a csapatfőnök szexuális zaklatási ügye miatt
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
A pilóták igyekeztek is meghálálni az érdeklődést, Yoong már tíz, Villeneuve pedig tizenöt perccel a kezdés után már gyors kört futott. Természetesen a kanadai volt a gyorsabb.
Villeneuve egészen a tréning 25. percéig vezetett, ám akkor Raikkönen 2,1 másodperccel jobbat futott nála. A finn mögött Coulthard, Ralf Schumacher, Montoya és Irvine sorakozott.
Barrichello félóra elteltével két ezreddel átvette a vezetést Raikkönentől, de Michael Schumacher sokkal gyorsabb volt nála, s nyolctizedes előnnyel, 1:31:825-ös teljesítménnyel az élre állt.
Montoya a második kísérletekor jelentősen javított, s feljött Schumacher mögé a második helyre.
Ekkor a 37. percében járt az edzés, s egy ideig ott is maradt, mert Allan McNish óriási balesete miatt félbe kellett szakítani a körözést. A skót toyotás a 130R nevű kanyarban, úgy 260 kilométeres sebessgnél elvesztette uralmát a kocsija fölött és a gumifalnak ütközött.
A becsapódás olyan erejű volt, hogy az autó nem csak átrepült a szalagkorláton, de át is szakította azt! McNish szerencsére a saját lábán szállt ki a roncsból, ám eltartott egy ideig, míg teljesen magához tért a sokkból, jó néhány percen át feküdt a füvön, majd Sid Watkins, Forma-1-es professzor társaságában a pálya egészségügyi központjába ment. Ekkor látszólag már teljesen rendben volt, mert integetett a közönségnek.
Az első vizsgálatok után semilyen sérülést nem találtak McNishnél, a pilóta csak a térdét fájlalta egy kicsit. Sid Watkins professzor azonban a vezetéstől a szombati napra eltiltotta, így, bár a tartalékautót előkészítették a számára, már nem ülhetett a volán mögé.
A pályamunkásoknak egy és egy negyed óra kellett ahhoz, hogy megjavítsák az áttört szalagkorlátot, így 75 perces szünet után folytatódhatott a kvalifikáció.
Barrichello futotta az első gyors kört a tréning második felében, s ekkor harmadiknak jött föl. Michael Schumacher újabb három tizedet lefaragott a pole pozíciót érő időből, mögé pedig öccse, Ralf Schumacher kapaszkodott föl. Montoya vissza esett harmadiknak, Barrichello pedig negyediknek.
Ez a sorrend azonban szinte azonnal megváltozott, mert Coulthard első sort érő időt futott, és Barrichello is javított, így ők álltak Michael Schumacher mögött tíz perccel a leintés előtt.
Barrichello lendületbe jött, s egy perccel a vége előtt leszorította a skótot a második kockáról. Michael Schumachert azonban nem sikerült megelőznie - a világbajnok a végén még kéttizednyit javított a legjobbján - sem neki, sem másnak, így vasárnap - a szezonban hetedszer, karrierje során ötvenedszer, Japánban sorozatban ötödször - az ötszörös világbajnok indulhat az első rajtkockából.
Mellőle Barrichello, míg a két Ferrari mögül Coulthard és Raikkönen indulhat. A harmadik sorban a két Williams, Ralf Schumacher-Montoya sorrendben, majd a két Jordan, Sato-Fisichella felállásban következik. A hetedik hely a japán pilóta eddigi legjobb időmérő-eredménye.
A Japán GP rajtsorrendje:
1 M. Schumacher Ferrari 1:31.317
2 R. Barrichello Ferrari 1:31.749
3 D. Coulthard Mclaren 1:32.088
4 K. Räikkönen Mclaren 1:32.197
5 R. Schumacher Williams 1:32.444
6 J. Montoya Williams 1:32.507
7 T. Sato Jordan 1:33.090
8 G. Fisichella Jordan 1:33.276
9 J. Villeneuve BAR 1:33.349
10 J. Button Renault 1:33.429
11 J. Trulli Renault 1:33.547
12 N. Heidfeld Sauber 1:33.553
13 M. Salo Toyota 1:33.742
14 E. Irvine Jaguar 1:33.915
15 F. Massa Sauber 1:33.979
16 O. Panis BAR 1:34.192
17 P. De la rosa Jaguar 1:34.2
27
18 A. Mcnish Toyota 1:35.191
19 M. Webber Minardi 1:35.958
20 A. Yoong Minardi 1:36.267