Gál
8 °C
22 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Schumacher ötvenedszer az első kockán

2002.10.12. 08:36
Az ötszörös világbajnok klasszisokkal jobb volt az ellenfeleknél a Japán GP időmérőjén, amely Allan McNish balesete miatt két és fél órán át tartott.
A szezon utolsó időmérő edzésén, Szuzukában tökéletes körülmények, napsütés és nem túl magas hőmérséklet fogadták a pilótákat. Sőt, Schumacherék annak is örülhettek, hogy rengeteg néző is kiment a helyszínre, telt ház volt - ez idén ritkán fordult elő. Japánban a Forma-1 még mindig az év legnagyobb sporteseményének számít, a 150 ezer jegyet kisorsolják a 300 ezer, vagy még több igénylő között.

A pilóták igyekeztek is meghálálni az érdeklődést, Yoong már tíz, Villeneuve pedig tizenöt perccel a kezdés után már gyors kört futott. Természetesen a kanadai volt a gyorsabb.

Villeneuve egészen a tréning 25. percéig vezetett, ám akkor Raikkönen 2,1 másodperccel jobbat futott nála. A finn mögött Coulthard, Ralf Schumacher, Montoya és Irvine sorakozott.

Barrichello félóra elteltével két ezreddel átvette a vezetést Raikkönentől, de Michael Schumacher sokkal gyorsabb volt nála, s nyolctizedes előnnyel, 1:31:825-ös teljesítménnyel az élre állt.

Montoya a második kísérletekor jelentősen javított, s feljött Schumacher mögé a második helyre.

Ekkor a 37. percében járt az edzés, s egy ideig ott is maradt, mert Allan McNish óriási balesete miatt félbe kellett szakítani a körözést. A skót toyotás a 130R nevű kanyarban, úgy 260 kilométeres sebessgnél elvesztette uralmát a kocsija fölött és a gumifalnak ütközött.

A becsapódás olyan erejű volt, hogy az autó nem csak átrepült a szalagkorláton, de át is szakította azt! McNish szerencsére a saját lábán szállt ki a roncsból, ám eltartott egy ideig, míg teljesen magához tért a sokkból, jó néhány percen át feküdt a füvön, majd Sid Watkins, Forma-1-es professzor társaságában a pálya egészségügyi központjába ment. Ekkor látszólag már teljesen rendben volt, mert integetett a közönségnek.

Az első vizsgálatok után semilyen sérülést nem találtak McNishnél, a pilóta csak a térdét fájlalta egy kicsit. Sid Watkins professzor azonban a vezetéstől a szombati napra eltiltotta, így, bár a tartalékautót előkészítették a számára, már nem ülhetett a volán mögé.

A pályamunkásoknak egy és egy negyed óra kellett ahhoz, hogy megjavítsák az áttört szalagkorlátot, így 75 perces szünet után folytatódhatott a kvalifikáció.

Barrichello futotta az első gyors kört a tréning második felében, s ekkor harmadiknak jött föl. Michael Schumacher újabb három tizedet lefaragott a pole pozíciót érő időből, mögé pedig öccse, Ralf Schumacher kapaszkodott föl. Montoya vissza esett harmadiknak, Barrichello pedig negyediknek.

Ez a sorrend azonban szinte azonnal megváltozott, mert Coulthard első sort érő időt futott, és Barrichello is javított, így ők álltak Michael Schumacher mögött tíz perccel a leintés előtt.

Barrichello lendületbe jött, s egy perccel a vége előtt leszorította a skótot a második kockáról. Michael Schumachert azonban nem sikerült megelőznie - a világbajnok a végén még kéttizednyit javított a legjobbján - sem neki, sem másnak, így vasárnap - a szezonban hetedszer, karrierje során ötvenedszer, Japánban sorozatban ötödször - az ötszörös világbajnok indulhat az első rajtkockából.

Mellőle Barrichello, míg a két Ferrari mögül Coulthard és Raikkönen indulhat. A harmadik sorban a két Williams, Ralf Schumacher-Montoya sorrendben, majd a két Jordan, Sato-Fisichella felállásban következik. A hetedik hely a japán pilóta eddigi legjobb időmérő-eredménye.

A Japán GP rajtsorrendje:

1 M. Schumacher Ferrari 1:31.317
2 R. Barrichello Ferrari 1:31.749
3 D. Coulthard Mclaren 1:32.088
4 K. Räikkönen Mclaren 1:32.197
5 R. Schumacher Williams 1:32.444
6 J. Montoya Williams 1:32.507
7 T. Sato Jordan 1:33.090
8 G. Fisichella Jordan 1:33.276
9 J. Villeneuve BAR 1:33.349
10 J. Button Renault 1:33.429
11 J. Trulli Renault 1:33.547
12 N. Heidfeld Sauber 1:33.553
13 M. Salo Toyota 1:33.742
14 E. Irvine Jaguar 1:33.915
15 F. Massa Sauber 1:33.979
16 O. Panis BAR 1:34.192
17 P. De la rosa Jaguar 1:34.2
27 18 A. Mcnish Toyota 1:35.191
19 M. Webber Minardi 1:35.958
20 A. Yoong Minardi 1:36.267