További Forma-1 cikkek
- Csapatot vált a Formula–1 népszerű pilótája, később a gyári Audi versenyzője lesz
- A Red Bull Racing kulcsfigurája mégis távozhat a csapatfőnök szexuális zaklatási ügye miatt
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
"Van még tartalék a Ferrariban"
"Azt hittem, hogy jobb lesz az időm, és sikerül 1:15 alá menni. Persze egyáltalán nem vagyok csalódott, hiszen ez a rekord is azt bizonyítja, hogy van még tartalék az autóban. ÉS nem rossz érzés keddi bakim után pályacsúcsot javítani, azt hiszem, tudok még vezetni" - viccelődött az újságírókkal Schumacher.
A Ferrari egyik legnagyobb ellenfele, a McLaren kissé délebbre, Valenciában tesztel, Raikkönen és Alex Wurz természetesen még nem az új autót próbálgatja, hanem a tavalyi kasztni idei motorral fölszerelt változatát. Azt, hogy mikorra lesz kész az új kocsi, még a csapatvezetők sem tudják, de a főtervező, Adrian Newey szerint nagyon különleges lesz.
Új utakon a McLaren
"Az új McLaren-Mercedes teljesen máshogy fog kinézni, mint a többi Forma-1-es autó, mert az újabb sikerek érdekében új utakat kell járnunk" - nyilatkozta titokzatosan a német Motorsport Aktuellnek a zseniként számon tartott mérnök. Arról egy szót sem volt hajlandó elárulni, hogy mit ért az alatt: "máshogy fog kinézni".
A pályák mellett a tárgyalóasztaloknál is gőzerővel folyik a munka, vagyis a technikai változtatásokat túl drasztikusnak tartó csapatok - McLaren, Williams, Ferrari - vezetőinek sikerült elérniük, hogy egyes regulák csak a szezon közepétől, illetve csupán jövőre lépjenek érvénybe.
Ecclestone-ék engedstek
A csapatfőnökök, illetve a Forma-1 vezetői, Max Mosley és Bernie Ecclestone megállapodtak, hogy az idei első futamtól kezdve csak a boxutcából az autó felé történő információátadást tiltják meg, a kétoldalú hírcsere csak a 2004-es szezontól kezdve számít szabályellenesnek.
Nem tiltják be továbbá a tartalék autó használatát sem, de azt vasárnap csak úgy lehet igénybe venni - pénteken és szombaton eddig sem körözhettek a harmadik kocsival -, ha az első számút aznap már nem használják. Továbbá, ha közvetlenül a rajt előtt romlik el valakinek az autója, akkor a tartalék autóval csak a boxból eredhet a mezőny után, ha pedig a futamot - baleset miatt - az első két kör valamelyikében megállítják, akkor a pótgéppel szintén a boxból indulva folytathatja a versenyzést a pilóta.
Az FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) enyhített azon a korlátozáson is, amely szerint a szombati időmérő és a vasárnap reggeli bemelegítés között a parc fermében kell tárolni a kocsikat: az autók a csapatok boxaiban maradhatnak - ellenőrök felügyelete mellett -, de azokon csak minimális, az FIA által meghatározott módosításokat szabad végre hajtani.
Az eredetileg azonnali hatállyal betiltott elektronikus berendezések - kipörgésgátló, a rajtot segítő szoftver és az automata váltó - az idei júliusi Brit Nagydíjig még legálisak maradnak, így a pilótáknak lesz idejük visszaszokni a "manuális" berendezésekre.