Készül az új Hungaroring

2003.01.31. 01:07
Idén megújul a tizenöt éve változatlanul működő Hungaroring. A rendezők és Bernie Ecclestone célja: izgalmasabbá tenni a futamot, s ezáltal az egész versenysorozatot.
Magyarország egyetlen Forma-1-es versenypályája 1986-ban készült el, s a két évvel későbbi kisebb átalakítás óta - kivágták a célegyenes utáni sikánt - lényegében semmi nem változott a nyomvonalban. Apró igazítások persze voltak, de a pálya négy kilométeres hossza nem változott. Idén viszont átépítik a ringet, és az aszfaltcsík hosszát 4,4 kilométerre növelik.

Az első kanyar változik meg leginkább

A munkálatok végeztével a célegyenes úgy 350 méterrel hosszabb lesz, s ezzel együtt megváltozik a legendás - emlékezzünk csak Piquet és Senna vagy Senna és Prost csatáira - első kanyar is. A kanyar íve élesebb lesz, a lejtése pedig csökken, vagyis kevésbé lesz meredek, mint eddig. Ezzel együtt persze egy új, rövid egyenes is keletkezik, mely visszavezeti a pilótákat a harmadik kanyarhoz, amely nagyjából változatlan marad.

A sötétkék részek a régi szakaszokat jelzik, a világosak lesznek a bővítések.
Forrás: Š Copyright 2003. Hungaroring Sport Rt.

A másik jelentősebb módosítás a 12. és a 13. fordulót érinti - néhány éve Coulthard itt törte darabokra a McLarenjének az alját -, a két hajlatot egyesítik, egy kilencven fokos kanyarrá módosítják, a kanyar felé vezető egyenest pedig mintegy ötven méterrel meghosszabbítják. Ezen kívül a nyomvonalat a legtöbb helyen kiszélesítik, amelynek következtében kevésbé lesz nehéz előzni, mint eddig.

A módosításokra tulajdonképpen azért van szükség, hogy a Hungaroringen több előzési pont legyen, s így izgalmasabb versenyeket láthasson a közönség. Az FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) természetesen figyelemmel kíséri az átépítést, s az sem kétséges, hogy a szövetség vezetői - minden bizonnyal Bernie Ecclestone és Max Mosley - kezdeményezték az átalakításokat.

Megmaradhat a futamunk?

A Hungaroring megújítása tulajdonképpen része a vezetők azon törekvésének, hogy a múlt évben a népszerűségéből veszítő sportágat ismét a világ legkedveltebb versenysorozatává tegyék. Ezek után joggal reménykedhetünk abban, hogy Magyarország a dohányreklámok tilalmának EU-beli, 2005-ös életbe lépése után is megtathatja a futamát, hiszen ha Ecclestone nem számolna hosszú távon a mogyoródi futammal, akkor valószínűleg nem alakíttatná át a pályát. Legalább is reméljük.