Az első kanyar változik meg leginkább
A munkálatok végeztével a célegyenes úgy 350 méterrel hosszabb lesz, s ezzel együtt megváltozik a legendás - emlékezzünk csak Piquet és Senna vagy Senna és Prost csatáira - első kanyar is. A kanyar íve élesebb lesz, a lejtése pedig csökken, vagyis kevésbé lesz meredek, mint eddig. Ezzel együtt persze egy új, rövid egyenes is keletkezik, mely visszavezeti a pilótákat a harmadik kanyarhoz, amely nagyjából változatlan marad.
A sötétkék részek a régi szakaszokat jelzik, a világosak lesznek a bővítések. Forrás: Š Copyright 2003. Hungaroring Sport Rt. |
A másik jelentősebb módosítás a 12. és a 13. fordulót érinti - néhány éve Coulthard itt törte darabokra a McLarenjének az alját -, a két hajlatot egyesítik, egy kilencven fokos kanyarrá módosítják, a kanyar felé vezető egyenest pedig mintegy ötven méterrel meghosszabbítják. Ezen kívül a nyomvonalat a legtöbb helyen kiszélesítik, amelynek következtében kevésbé lesz nehéz előzni, mint eddig.
A módosításokra tulajdonképpen azért van szükség, hogy a Hungaroringen több előzési pont legyen, s így izgalmasabb versenyeket láthasson a közönség. Az FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) természetesen figyelemmel kíséri az átépítést, s az sem kétséges, hogy a szövetség vezetői - minden bizonnyal Bernie Ecclestone és Max Mosley - kezdeményezték az átalakításokat.
Megmaradhat a futamunk?
A Hungaroring megújítása tulajdonképpen része a vezetők azon törekvésének, hogy a múlt évben a népszerűségéből veszítő sportágat ismét a világ legkedveltebb versenysorozatává tegyék. Ezek után joggal reménykedhetünk abban, hogy Magyarország a dohányreklámok tilalmának EU-beli, 2005-ös életbe lépése után is megtathatja a futamát, hiszen ha Ecclestone nem számolna hosszú távon a mogyoródi futammal, akkor valószínűleg nem alakíttatná át a pályát. Legalább is reméljük.