További Forma-1 cikkek
- A Red Bull Racing kulcsfigurája mégis távozhat a csapatfőnök szexuális zaklatási ügye miatt
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
Szponzorok sem kellenek?
A német irányítás alatt álló project vezetője, Oliver Behring szerint leendő csapata a megalakulás után azonnal meg fogja kapni az induláshoz szükséges engedélyt az FIA-től (Nemzetközi Autós Szövetség).
"Az istálló teljes 2004-es költségvetése szponzorok nélkül is a rendelkezésünkre áll. Meglátják, alig egy év múlva ott leszünk az Ausztrál Nagydíj rajtjánál" - nyilatkozta szerdán egy német internetes honlapnak Behring, aki azonban titkolta, hogy honnan veszi a versenyzéshez szükséges pénzt, valamint azt is, milyen motorokat, illetve kasztnit használ majd.
A Volkswagen is beszállhat
A szaksajtó szerint a brémai üzletember csendestársa egy arab sejk, aki vállalja, hogy a hansa-városban felépítteti a csapat központját, tervezőcsarnokokkal és saját szélcsatornával. A kasztni beszállítójáról senki nem tud semmit, ám a motorszállítónak valószínűleg a mostanában igen nyereséges Volkswagent szeretné megnyerni Behring.
Az egyik legrégebbi istállónak, a Williamsnek - amely annak idején szintén az arab mecénásoknak köszönhetően tört be az F-1-be - nincsenek és nem is lesznek erőmű gondjai, hiszen jövőre még biztosan használhatja a BMW erőforrásait. Sir Frank Williams csapatfőnököt inkább az aggasztja, hogy az idei kocsija eddig - szerinte - várakozásokon alul teljesít.
Olasz mérnökasszony lesz a főtervező-helyettes
"Két futam után még mindig nem vagyunk elég gyorsak, a problémát a kasztni aerodinamikai tulajdonságai okozzák. Az autó jó, de a csapatnak eddig nem sikerült belőle kihozni a maximumot, ezért továbbra is keményen kell dolgozniuk a mérnökeinknek, a szerelőinknek és a pilótáinknak is" - nyilatkozta a német "Welt" nevű lapnak Sir Williams, akinek az autójával Juan Pablo Montoya úgy lett második, hogy tíz körrel a leintés előtt még vezetett, a vasárnapi Malajziai GP-n pedig Ralf Schumacher jött föl vele a tizenhetedikről a negyedik helyre.
Az istállótulajdonos ennek ellenére elégedetlen, és szerdán azonnal lépéseket is tett a gondok megoldására. Menesztette ugyanis két aerodinamikai-mérnökét, Nick Allcockot és Jason Sommerville-t, akiknek a munkáját ezentúl a Ferraritól a télen elcsábított Antonia Terzi veszi át. Az olasz hölgy így a tervezőrészleg második legfontosabb posztjára kerül, a főmérnök Gavin Fisher mögé.