A Ferrari kockáztatott és vesztett

2003.08.04. 14:28
A McLaren csapatfőnöke szerint az olasz csapat vezetői miatt kapott defektet Schumacher. Montoya még nem törődik vele, hogy vb-esélyes lett.
Juan Pablo Montoya vasárnap könnyedén győzött Hockenheimben, és mivel a vb-t vezető Michael Schumacher csak hetedik lett, a kolumbiai már csak hat ponttal van lemaradva a pontversenyben. Négy futammal a világbajnokság vége előtt ez nagyon kevés, ám ennek ellenére a dél-amerikai nem akar a vb-győzelemről beszélni.

"Mindenhol gyorsak leszünk"

Az idén eddig két futamot nyert versenyző inkább a németországi győzelmét elemezte.

"Meglepett, hogy több mint egy perccel sikerült nyernem. Annak ellenére is el tudtam húzni a többiektől, hogy a kocsim nem tudta hozni a maximális sebességet egy kisebb technikai hiba miatt. Ha Ralf nem esett volna ki az első kanyarban persze sokkal nehezebb lett volna ez a verseny. Csak nekem természetesen, a csapat ugyanúgy megnyerte volna a futamot" - mondta a háromszoros futamgyőztes, aki hockenheimringnél lassabb Hungaroringen is esélyes a győzelemre.

"A következő néhány verseny nagyon érdekes lesz, remekül fejlődik az autó, szerintem mindenféle pályán gyorsak leszünk" - tetet még hozzá a kolumbiai.

Mindenki a másikra mutogat

A Ferrarinál is elemznek, leginkább a gumiszállító Bridgestone mérnökei, akik azt próbálják kideríteni, miért szakadt darabolkra három körrel a leintés előtt Michael Schumacher bal hátsó abroncsa. Hisao Suganuma, a japán cég sportigazgatója szerint kizárható, hogy anyaghibás lett volna a gumi, szerinte a világbajnok egyszerűen balszerencsés volt.

"Az első vizsgálatok után kizárható, hogy a gumi anyaghibás lett volna. Michael Schumacher a balszerencséje miatt kapott defektet, valószínűleg ráment valamilyen törmelékre a pályán" - mondta a szakember, akivel viszont Schumacher nem ért egyet.

"Trulli előzésekor lefutottam a pályáról, ennek ellenére nem hiszem, hogy megsérült volna a kerék" - nyilatkozta nem sokkal a leintés után a Ferraris.

Ron Dennis, a McLaren-Mercedes csapatfőnöke egy harmadik magyarázatot talált, mely szerint a Bridgestone akkor sem bírhatta ki a versenytávot, ha nem volt hibás.

"A kétmegállásos taktikával nagy kockázatot vállalt a Ferrari, a csapatvezetők tudták, hogy a gumik nehezen fogják bírni a terhelést. Végül rá is fizettek. Nem véletlen egyébként, hogy a bal hátsó lett defektes, Hockenheimben azon van ugyanis a legnagyobb terhelés" - mondta kissé talán kárörvendően Dennis.

Bizonytalan Coulthard helye

Arra viszont továbbra sem akar konkrétan felelni, hogy kik vezetik jövőre az ezüstnyilakat. A McLaren-Mercedes tradicionálisan a Német GP idején szokta bejelenteni a következő évi pilótakettősének nevét, ám idén ez elmaradt.

A német futam előtt néhány nappal felmerült, hogy Ron Dennis Juan Pablo Montoyát akarja megszerezni a Williamstől, de ezt az angol cáfolta, s mikor a két versenyzőjéről kérdezték, csak rámautatott Raikkönenre és Coulthardra, "ők lesznek a pilótáim".

Arra pedig, hogy akkor miért nem jelentik be, gőgösen csak annyit vágott oda az újságíróknak, hogy " a McLarennél mindig is tudtuk, tudjuk, és tudni is fogjuk, mik a céljaink, hivatalosan akkor jelentjük be a pilótakettősünk nevét, ha eljön az ideje".

A világ legdrágább tesztautója

Dennis számára a következő kínos kérdés az új McLaren bemutatásával kapcsolatos. Az istálló úgy tervezte, hogy az április végi első európai futamon veti először az MP4/18-as gépet, ám ez akkor elmaradt, és a sorozatos műszaki hibák, és a két sikertelen törésteszt miatt még azóta sem került rá sor. A Német GP után pedig úgy látszik, soha nem is fog.

"Egyre inkább úgy tűnik, hogy a 4/17D-vel fejezzük be a szezont, de a Magyar Nagydíj után még Barcelonában és Monzában is teszteljük az új gépet, és csak akkor hozzuk meg a végső döntést" - ismerte el a McLaren első embere.

Kimi Raikkönennek az utóbbi futamok gyengébb teljesítménye után is még csak kilenc pont a hátránya a pontversenyben, ám a finn elárulta, nagyon örülne egy gyorsabb autónak.

"Nem nagy élvezet vezetni a mostani kocsit, de nem tehetek mást, abba kell beleülnöm, amit a csapattól kapok. Csak a versenyzésre koncentrálok, természetesen szeretnék gyorsabb lenni a következő futamokon" - nyilatkozta a hockenheimi kiesése után a finn.

A McLaren egyébként nagyon jól halad a 2004-re szánt MP4/19-es fejlesztésével, így még az is előfordulhat, hogy az MP4/18-as csak tesztautó marad. Azok közül viszont a legdrágább.