Ralf Schumacher: A Ferrari is segít a Williams-BMW-nek

2003.08.23. 01:16
A fiatalabbik fivér szerint viszont a sikerekhez kell a remek istálló is, a BMW-főmérnöke pedig a pilótákban bízik. Montoya viszont a semmittevésre szavaz. Pénteken felszabadult hangulatú vacsorát tartott a Williams-BMW.
A Magyar Nagydíj első időmérője után csak az egyik Williams-BMW pilóta, Ralf Schumacher lehetett boldog, hiszen a másoik helye bíztató kezdést jelent az angol-német istállónak, de a csapat aznap esti sajtóvacsoráján Juan pablo Montoya sem látszott levertnek a nyolcadik kockája miatt, sőt.

"Montoya rápihent a magyar futamra"

Tekintse meg képeinket
"Egyáltalán nem tartom kudarcnak a nyolcadik helyet, csak azért végeztem annyira hátul, mert másodikként kellett mennem, és még nagyon piszkos volt a pálya" - magyarázta meg a nem épp előkelő helyezését a kolumbiai, aki egyik meglepő választ adta a másik után, kijelentve, hogy ő bizony sehogy sem készült a magyar futamra.

"Hogy edzettem-e a magyarországi futamra? Nem edzettem többet, mint általában, sőt, inkább azt mondanám, nem csináltam semmit. Egy autóversenyzőnek pihennie kell a futamok előtt, hogy teljesen kitisztuljon a feje, és tökéletesen tudjon koncentrálni. Ez elengedhetetlen feltétele a sikernek" - elemezte a tökéletes versenyző ismérveit a vb-pontversenyben második pilóta.

Vágyáról, az F-1-es világbajnoki címről már visszafogottan, és abszolút komolyan beszélt.

"Nem tudom, világbajnok leszek-e vagy sem, de kétségtelen, hogy az utóbbi nyolc versenyünk nagyon jól sikerült. Mostantól az a legfontosabb, hogy rendre Michael Schumacher és Raikkönen előtt végezzek. Na meg az, hogy elkerüljem a baleseteket, és minden versenyt be tudjak fejezni."

Klikk a képre!
Arra pedig nem is válaszolt konkrétan, hogy mennyi esélyt ad magának a vb-cím megnyerésére.

"Az biztos, hogy érettebb autóversenyző vagyok, mint valaha, felkészültem arra, hogy világbajnok legyek. Ha az eredmények jönnek, még közelebb kerülök életcélom eléréséhez, a vb-címhez. De azt nem tudom megmondani, hogy ez pontosan mikor következik be."

Végül pedig ismét bolondozott egy kicsit: "Nincs semmilyen különleges érzés a volán mögött. Nem gondolkozom például azon, hogy majd jobbról melléje kerülök, és a belső íven befordulok, mert szinte biztos, hogy egy pillanat múlva már ő lesz azon a helyen, és mást kell tennem ahhoz, hogy megelőzzem. Ha folyton előre próbálnék gondolkodni, csak összezavarodnék, az pedig balesethez vezetne" - mondta már nevetve a dél-amerikai.

Csapattársa, Ralf Schumacher is nevetett, ráadásul már az első kérdésénél, látszott rajta, hogy nagyon örül a délutáni második helyének.

"Köszi, tesó!"

"Nagyszerűen sikerült a mai nap, a második helyen állok eddig, a dobogóra mindenképpen esélyem van, de akár nyerhetek is vasárnap" - mondta felszabadultan, majd a Hungaroringen tett változtatásokat értékelte.

A motorguru is optimista
Mario Theissen, a BMW motorfeljesztésért felelős mérnöke - aki megalkotta az F-1 pillanatnyilag legerősebb erőművét - szintén úgy látja, minden rendben van a szezon elején még igencsak bukdácsoló csapatnál.

"Egy héten hét napot és hét éjjelt dolgoztunk az utóbbi időben, és ennek meg is lett az eredménye. A fejlődésünk kezdete a San Marinó-i Nagydíjra tehető, akkor indult a pontszerző szériánk. Ehhez persze kellett a Williams munkája is a karosszériáért felelős mérnökök is remekül dolgoztak az elmúlt négy hónapban, amely alatt rengeteget javult az autó aerodinamikailag. Az első három versenyen csak szenvedtünk, azóta viszont folyamatosan fejlődünk, ami a tökéletes BMW-Williams együttműködés eredménye."

A mérnök szerint a sikerek a szerencsés kézzel kiválasztott versenyzőkettősnek is köszönhetőek.

"A két pilótánk nagyon különböző egyéniség, két tulajdonságuk viszont megegyezik, nagyon gyorsak és egyaránt győzni akarnak. Emiatt pedig egymást egyre jobb és jobb teljesítményre kényszerítik, ami technikai fejlődésben nyilvánul meg. Szerintem ez az ideális csapatösszeállítás."

"Technikailag nagyobb kihívást jelentett a régi Hungaroring, az újon viszont két helyen is alkalom nyílhat az előzésre. Itt keményen kell védenünk a pozíciónkat, ami látványos lesz a nézőknek. Nekem végül is tetszenek az új kanyarok."

A Magyar Nagydíj előtt elkerülhetetlenül szóba jön a meleg kérdése - a Hungaroringen versenynapon eddig még sohasem esett -, de a fiatalabbik Schumacher szerint a mogyoródon nincs is annyira meleg.

"A nagymeleg nekem nem okoz gondot, Malajziában például nagyobb a forróság, mégis végig bírjuk a versenyt" - folytatta jókedvűen a német.

Amikor a csapatáról kérdezték, szintén csak pozitív gondolatok jutottak az eszébe.

"Nagyon jól érzem magam a Williams-BMW-nél, ennél az istállónál minden megvan, amire szüksége lehet egy Forma-1-es pilótának. Persze az állandó siker érdekében folyamatosan dolgoznunk kell. A Forma-1 kicsit olyan, mint a hullámvasút, egyszer a csúcson vagy, máskor pedig be sem tudod fejezni a versenyeket. Az utóbbi időben jól megy nekünk, de a sikerekben segített a Ferrari is" - utalt mosolyogva a vörös autók, különösen a bátyja gépének az utóbbi két hónapban mutatott gyenge formájára. A legnagyobb nevetés viszont akkor következett, amikor Budapest nevezetességeit kellett volna fölsorolnia.

"Bevallom, nem nagyon ismerem Budapestet, a Kempinski szállónál tovább eddig még nem jutottam. Várjunk csak_ azt hiszem kétszer, még a Jordannel aludtunk az Intercontinentálban is! De most megígérem, hogy a közeljövőben bepótolom a hiányosságaimat."