27 centi az előírás
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) vezetői - valószínűleg a Bridgestone mérnökeinek nyomására - most bejelentették, hogy verseny után is ellenőrizhetik a gumik 270 milliméteres szélességét (amit eddig csak a futamok előtt tettek meg).
A japán szakemberek azerint riválisuk abroncsai verseny közben kiszélesednek, és akár egy centivel is szélesebbek lehetnek, a nagyobb tapadási felületet pedig gyorsabb haladást biztosíthat.
Megsemmisített eredmények?
A Michelin első embere, Pierre Dupasquier nyilatkozatában cáfolta ezt az állítást, és úgy véli: a FIA előírásainak megfelelő gumikat szállítottak mind az öt csapatnak az eddigi megrendezett futamokon.
"Arra azonban nem tudunk garanciát vállalni, hogy a verseny után megőrzik méreteiket az abroncsaink, de erre képtelenség is. Ugyanakkor felhívtam valamennyi partnerünk - McLaren, Williams, Reanult, Toyota, Jaguar - figyelmét, hogy ha Monzában ellenőrzik a gumikat, akkor kellemetlen helyzetbe kerülhetnek, mert könnyen meglehet, hogy megsemmisítik az eredményeiket. Az pedig biztos, hogy újakat egy hét alatt nem tudunk előállítani. Indianapolisra viszont már igen" - hangoztatta.
A BMW kivár
Mario Theissen a BMW sportigazgatója annyit fűzött az ügyhöz, hogy jobb híján kivárnak, és a napokban egyeztetnek a Michelin illetékeseivel.