Két Forma-1-es autót kapnának a magyarok

2003.12.18. 11:16
Az első magyar Forma-1-es pilóta, Baumgartner Zsolt szponzorai a következő évi rajtpénz felét összeszedték, a másik felénél pedig valószínűleg az államra számítanának. A támogatók Baumgartner autója mellett a másik Minardi kocsin is helyet kapnának, a tárgyalások legvégső határideje december 24.
Szerda délután derült ki, hogy a Forma-1 legkisebb csapata, az olasz Minardi szerződtetné Baumgartner Zsoltot. A csapatfőnök, Paul Stoddard biztos benne: a magyar pilóta hasznos tagja lesz az istállónak, és mint mondta: lenyűgözte Zsolt beugrása az augusztusi Magyar Nagydíjon, ahol a sérült Ralph Firman helyét foglalhatta el.

750 millió forint már rendelkezésre áll

Baumgartner menedzsere, Frank Tamás az Indexnek szerda délután megerősítette: a szerződés már készen áll, ugyanakkor hiányzik még egy tétel a szponzori pénzekből. Kiderítettük, Baumgartner eddigi szponzorai - MOL, CIB Lízing, Uniqa - összedobták a nyolcmillió dolláros rajtpénz felét, azaz valamivel kevesebb, mint 750 millió forintot.

Az Index megbízható forrásból úgy tudja, hogy ha teljes rajtpénz meglenne, akkor Baumgartner autója mellett a Minardi másik kocsijának hirdetési felületekre is igényt tarthatnának a magyar szponzorok.

Az ötödik legmegbízhatóbb autó a Minardi

Vagyis: mindkét kocsi oldalsó részeit, az első vezető szárnyakat, és a pilóta előtti részeket is elfoglalhatnák a támogatók. (Erre a Forma-1 első embere, Bernie Ecclestone tett ígéretet Franknak.)

Könnyen kikövetkeztethető: a Minardi jóval kedvezőbb szerződést kínált, mint a Jordan-team. A szponzorok ráadásul azért is jobban járhatnak, mintha Eddie Jordannel kötöttek volna szerződést, mert a Minardi a kimutatások szerint az ötödik legmegbízhatóbb autónak számít a versengésben. Általában teljesíti a futamokat, mégha távol is a pontszerző helyektől. (a tizenhét futamból kilencszer célba ért mindkét autó, mindössze két versenyen kapitulált mindkét versenyző).

Jövőre még kisebb lenne a konkurencia

Információnk szerint a GYISM korábban háttéralkut kötött Baumgartner menedzsmentjével: ha az indulási pénz felét összehozzák az ő támogatói, akkor az állam és a minisztérium igyekszik meggyőzni az érdekeltségi körébe tartozó vállatokat, hogy segítsék ki az összeg másik felével az első magyar Forma-1-es pilótát.

"Nem vitás: a huszonnegyedik órában vagyunk" - hangsúlyozta Baumgartner menedzsere. "Jó lenne a héten véglegesíteni a szerződést, jó lenne, ha minél hamarabb rendelkezésre állna a szükséges szponzori összeg. Annál is inkább, mert jövőre még nincs reális veszélye annak, hogy az arab vagy az ázsiai országok versenyzői, vagy éppen orosz pilóta utat törhessenek maguknak, két év múlva viszont nehezebb lesz a helyzetünk" - magyarázta.

Frank Tamás: Most vagy soha

"Ha most nem sikerül bekerülnie magyar versenyzőnek a Forma-1-be, akkor talán soha, hiszen a küszöbön toporgó orosz, kínai, indiai, és arab pilóták bizonyosan nem a német, angol, olasz, finn, francia vagy brazil versenyzők elől veszik majd el a helyet. Leegyszerűsítve a dolog most úgy néz ki, hogy 2004-ben vagy lesz egy versenyzőnk és két autónk, amelyek Magyarországot fémjelzik a világ legnézettebb sporteseményén, vagy talán soha többet" - véli Frank Tamás.