További Forma-1 cikkek
- A következő hat F1-idényből kétszer is kiesik a Belga Nagydíj
- Negyvenéves lett Sir Lewis Hamilton, aki a legnagyobb kapuzárási klisét mutatta be
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
Egyedi orrmegoldás
FW26-os |
"Tanultunk a tavalyi hibáinkból, 2004-ben rögtön az első futamtól kezdve versenyképes autóra van szükségünk, ha világbajnokságot akarunk nyerni. Ha kihasználjuk a lehetőségeinket, biztos vagyok benne, hogy idén képesek leszünk nyerni" - nyilatkozta magabiztosan nem sokkal az autó leleplezése után Sir Frank Williams csapatfőnök.
"Egyetlen csavart sem hagytunk változatlanul"
A technikai újításokról pedig az istálló technikai igazgatója, Patrick Head és Gavin Fisher főtervező beszélt.
"Egyetlen csavart sem hagytunk változatlanul, az autó vadonatúj. Azzal, hogy a kocsi orra nem nyúlik az első szárny fölé, szabadabban áramolhat a levegő a kasztni fölé, illetve alá is, ami nagyobb leszorítóerőt eredményez" - mondta Head.
Gavin Fisher kiemelte, hogy az idei karosszéria mérföldkő lehet az F-1 történetében: "az FW26-os nem a tavalyi autó továbbfejlesztett változata. Ez sokaknak meglepő lehet, hiszen a 2003-as gép is igen sikeres konstrukció volt, de a Forma-1-ben egy pillanatra sem lehet megállni a fejlesztések terén. A szabályok a legtöbb területen korlátozzák a lehetőségeinket, de ezúttal igyekeztünk minden előírási pontot maximálisan kihasználni".
"Idén is a BMW lesz a legerősebb"
Ralf Schumacher és az FW26-os |
"Rettentően összetett feladatot kell megoldanunk, ha világbajnokok akarunk lenni. A 2004-es szabályok értelmében egy versenyhétvégén csak egy motort használhatunk autónként, ami azt jelenti, hogy az erőmű megbízhatósága mindennél fontosabb. Ennek ellenére természetesen továbbra is arra törekszünk, hogy a mi motorunk legyen a legerősebb a Forma-1-ben" - szólt a bemutatón Theissen.
Az új kocsi formájában és belsejében tehát sokat, fényezésében viszont semmit sem változott: maradtak a kék-fehér színek és a tavalyi szponzorok is.
Az FW26-ossal a versenyzők hétfő délután három óra körül teszik meg az első köröket a valenciai pályán.