'A Jordan legyőzése sem elképzelhetetlen'

2004.02.16. 01:26
Baumgartner Zsolt egyet ért csapatfőnökével, szerinte is csak teljes odafigyeléssel lehet valaki sikeres az F-1-ben. Az első magyar pilóta a főnökéről, az új autójáról és a Jordan legyőzéséről is beszélt az Indexnek adott vasárnapi interjújában.
- Végérvényesen eldőlt, hogy ott lesz a márciusi Ausztrál Nagydíjon, a vb első futamán. Három hét van még addig hátra, mi lesz a programja a rajtig?

- Nagyon sűrű a programunk az ausztrál futamig. A jövő héten Imolában tesztelünk, majd egy tíznapos fizikai felkészítő edzőtábor vár rám. Utána Dél-Afrikába utazunk a kétüléses Minardival egy bemutatóra, majd jöhet az első futam.

- Paul Stoddart sokat dicsérte önt és csapattársát, Brunit is a teszteken nyújtott teljesítménye miatt. Milyen főnök az ausztrál üzletember?

- Már sokat beszélgettem vele, leginkább a pilóták feladatáról vallott nézetei fogtak meg leginkább. Szerinte a versenyzőknek nem szabad belekeveredniük a szerződési tárgyalásokba, nekik csak a vezetésre szabad koncentrálniuk. Ez kell ahhoz, hogy jó teljesítményt tudjanak nyújtani a pályán. Teljesen igaza van, jól tudja, mi kell a versenyzőinek. Nekem is óriási segítség volt, hogy nem kellett az elmúlt két hónap tárgyalásain megjelennem, és így csak a felkészülésemre figyelhettem.

- Új csapat, új főnök, új autó. Milyennek találja az új Minardit? Miben fejlődött legtöbbet a tavalyihoz képest?

- Az autó kasztnija jobb, mint a Jordané volt, nekem legalább is könnyebben kezelhető. A motorteljesítményben nincs nagy különbség. A szoftverek szempontjából egy kicsit gyengébb a kocsi, a kipörgésgátló és a különböző műszaki eszközök lehetnének jobbak is, ezeken dolgozunk leginkább. A tavalyi Minardihoz képest pedig aerodinamikailag fejlődött legtöbbet a gép.

- Képesek lehetnek a Jordanek előtt végezni?

- Szerencse is kell hozzá, de az új fejlesztésekkel elképzelhető. Egyre közelebb vagyunk a Jordanhez, de mivel még nem teszteltünk együtt, egyértelműen nem merem kijelenteni, hogy jobbak lehetünk náluk. A jövő héten Imolában ők is ott lesznek, azután már többet tudok mondani.

- Idén mind a tizennyolc futamon részt vehet. Melyiket várja a legjobban?

- Természetesen a magyar futamot várom a legjobban, de nagyon szívesen megyek majd Malajziába és Bahreinbe is. A Maláj Nagydíj óriási kihívás lesz, leginkább fizikailag, hiszen rettentően forró az időjárás. A bahreini is nagyon érdekes és izgalmas verseny lesz, különleges attrakció, hiszen arab országban először lesz futam.

- Misanóban 1,6 másodperccel volt lassabb a teszten a csapattársánál, Bruninál. Ez egy kissé sok, nem?

- Igen, első látásra tényleg sok, viszont Bruni körözött szinte üres tankkal is, amikor mindössze tízkilónyi benzin volt a kocsiban. Én végig legalább ötvenkilónyival mentem, és tíz kiló többlet körönként nagyjából három tizedmásodperc hátrányt jelent, ezért az összehasonlítási alap az a köre lehet, amikor ő is hasonlóan nehéz kocsival futott, mint én. Úgy ő három tizeddel volt gyorsabb nálam, ami már közel sem akkora különbség, és kevesebb, mint amennyivel Valenciában jobb volt.