A radikális megoldásokkal elkészített FW26 kódnevű autó a téli teszteken néha a ferrariknál is jobb időket futott, viszont a nagydíjakon eddig valójában egyszer sem tudott Michael Schumacher közelébe kerülni sem Montoya, sem Ralf Schumacher.
Mario Theissen, a BMW sportigazgatója sem tagadta a bahreini futam után, hogy nagyon le vannak maradva a Ferraritól.
"Öt tized meglehetősen sok"
"Azt reméltük, hogy az európai szezon kezdetére közelebb kerülünk a Ferrarihoz, de Bahreinben még mindig fél másodperc volt a lemaradásunk Schumacherékhez képest körönként. Ez meglehetősen sok, de az imolai futam előtt gyorsabban és nagyobb összpontosítással fogjuk fejleszteni a kocsit, célunk, hogy megtaláljuk a hátrányunk okait" - nyilatkozta szerdán Theissen.
A szakember viszont hozzátette, a következő futamon még nem számít nagy előrelépésre, a fejlesztések hosszabb távon hozhatnak eredményt.
A szezon végére lehet versenyképes a Williams
"A San Marinó-i futamra szinte biztosan nem érjük utol a Ferrarit, ekkora különbséget lehetetlen két hét alatt behozni. De biztató, hogy tavaly még jobban le voltunk maradva, ám a szezon második felére beértük a vörös kocsikat. Ezúttal is erre törekszünk, bár a helyzetünk nehéz, de egyáltalán nem reménytelen" - mondta a BMW főnöke.
A csapat egyik mérnöke, Sam Michael a módosításokról is beszélt, elárulta, azok nem lesznek látványosak, lényeg, hogy megoldják a problémákat: "Szerencsére a kocsin nincs olyan elem vagy alkatrész, amely kifejezetten rossz lenne, ezért nem kényszerülünk látványos változtatásokra. A módosítások apróak lesznek, viszont annál hatásosabbak".
A Williams-BMW szerdán kezdte meg a felkészülését a San Marinó-i Nagydíjra, a hét közepétől Barcelonában tesztelnek a kék-fehér autókkal.