"Ilyen elképesztő tempó mellett a kanyarokban végrehajtott kisebb korrekció is komoly balesetet okozhat" - fogalmazott a FIA irányítója.
Szabályváltozások várhatóak
Mosley a napokban azt is kilátásba helyezte, hogy a szövetség szabályváltoztatást eszközöl a sebesség-csökkentés érdekében.
"Körültekintően megvizsgáljuk annak lehetőségét, hogy a csapatokkal kötött egyezmény módot ad-e a beavatkozásra. Ha igen, akkor az illetékes munkacsoportnak kell javaslatot tennie a változtatásokra. Ezt meghatározott időn belül kell elkészíteni, ellenkező esetben az FIA-hoz kerül a lehetőség" - mondta akkor Mosley.
Három-négy másodperccel is gyorsabbak a kocsik
Az FIA a mostani szezontól kezdve a háromnapos futamhétvégék során egyetlen motor használatát engedélyezi. Sokan azt várták, hogy ettől valamelyest lassulnak az autók, de nem így történt, az eddigi három futamon már számos körrekordot értek el a pilóták.
Michael Schumacher a Malajziai Nagydíj időmérő edzésén 1:33.074 perccel volt a leggyorsabb, ez közel 4 másodperccel jobb, mint Fernando Alonso tavalyi, kvalifikáció-elsőséget érő 1:37.044-es eredménye.
Schumacher nem aggódik
A spanyol Marc Gené, a Williams-BMW spanyol tesztpilótája osztja az elnök véleményét: "Ilyen elképesztő tempónál már a legkisebb hiba is óriási veszélyt rejt magában".
A Ferrari hatszoros világbajnoka és Jenson Button, a BAR-Honda angol versenyzője úgy vélekedett, nem olyan rossz a helyzet. A német szerint "nincs ok a pánikra, mert a nagyobb sebességeknél is kontrollálhatóak a kocsik."
Senna halála kellett a biztonság növeléséhez
A biztonsággal kapcsolatos aggodalmak épp a jövő hétvégi San Marinó-i Nagydíj előtt merültek föl, amelyen tíz évvel ezelőtt életét vesztette Ayrton Senna és Roland Ratzenberger.
Mosley el is ismerte, hogy az akkori tragikus események késztették az FIA-t a Forma-1 biztonságosabbá tételére.
"A Forma-1 mai biztonsága Ayrton Senna hagyatéka. Az imolai hétvége után döbbentünk rá, hogy a biztonsági intézkedéseket tudományos módon és folyamatosan kell módosítanunk" - mondta az elnök.